Sökning: "service logik"

Visar resultat 1 - 5 av 41 uppsatser innehållade orden service logik.

  1. 1. SaaS-baserade affärsmodeller : Utvecklingen av en SaaS-baserad affärsmodell och dess fundamentala komponenter

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Maryam Kamil; Isak Nordenback; [2023]
    Nyckelord :SaaS; Software as a Service; Business models; Cloud services; Cloud-based business models; Servitization; Digital servitization; Business model innovation; Business model maturity; Business model development; SaaS; Software as a Service; affärsmodeller; molntjänster; molnbaserade affärsmodeller; tjänstefiering; digital tjänstefiering; affärsmodellsinnovation; affärsmodellers mognad; affärsmodellsutveckling;

    Sammanfattning : Digital teknik används alltmer av företag för att utveckla sina erbjudanden, och framstegen inom området har haft en betydande inverkan på att företag omprövar och förändrar sina affärsmodeller. En viktig teknologi inom detta område är molntjänster (eng. LÄS MER

  2. 2. Att skapa eller att inte skapa User Generated Content : En kvantitativ studie om användares engagemang på digitala plattformar

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Eliasson Gustav; Nassab Assal; [2023]
    Nyckelord :User generated content; UGC; Social media; Digital platforms; Engagement; Service-dominant logic; Value co-creation; COBRA; Functional value; Social value; Emotional value; User generated content; UGC; Sociala medier; Digitala plattformar; Engagemang; Tjänstedominant logik; Samskapande av värde; COBRA; Funktionellt värde; Socialt värde; Emotionellt värde;

    Sammanfattning : Den ökade närvaron på digitala plattformar har gett konsumenter möjligheten till ökat inflytande och påverkan längs hela värdekedjan. Genom att konsumera, bidra och skapa innehåll på digitala plattformar är User Generated Content (UGC) ett verktyg för användare att vara delaktiga i värdeskapandeprocessen. LÄS MER

  3. 3. Logiker som påverkar samarbetsprocesser mellan offentliga organisationer : En studie av samarbete mellan Migrationsverket, lärosäten och andra offentliga aktörer

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Sharon Mill; [2023]
    Nyckelord :institutionella logiker; offentlig organisation; hybridorganisation; gränser; samverkan;

    Sammanfattning : Public organizations can collaborate, cooperate or coordinate efforts to reach politically set goals. For the Migration Agency and higher education institutions such as universities, cooperation is required to manage the process when an international student from a third country has chosen to study in Sweden at a Swedish university. LÄS MER

  4. 4. Local food networks - value creation and the role of the producer

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Economics

    Författare :Joakim Mattsson; [2023]
    Nyckelord :Actor-network theory; alternative food network; REKO; Schwartz value theory; service-dominant logic;

    Sammanfattning : The rise of interest in local food has given rise to many new forms of food supply chains, socalled Alternative food networks. One such network is the Facebook-based REKO, where consumers can purchase food products directly from the producers without intermediaries. This has also given rise to new forms of values regarding food. LÄS MER

  5. 5. Energibolags arbete med digitalisering för en marknadsstyrd energiförsörjning

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Glemne Viktor; Al-Khuzaie Josef; [2022]
    Nyckelord :Energy industry; Energy utility companies; Digital transformation; Digital services; Service-dominant logic; Service logic; Servitization; Value proposition; Decentralization; Democratization; energibranschen; energibolag; digital transformation; digitala tjänster; tjänstedominant logik; tjänstelogik; tjänstefiering; värdeerbjudande; decentralisering; demokratisering;

    Sammanfattning : Den digitala transformationen som genomsyrar många delar i samhället idag har inte bearbetatsi energibranschen i samma grad. Energibranschen står inför stora förändringar med mål av attvara fossilfria fram till 2040. LÄS MER