Sökning: "service quality and patient"

Visar resultat 1 - 5 av 96 uppsatser innehållade orden service quality and patient.

  1. 1. Kvinnors upplevelse och erfarenheter av vården vid perimenopaussymtom : en litteraturöversikt

    Kandidat-uppsats, Sophiahemmet Högskola

    Författare :Veronica Tirén; Ida Bovin; [2024]
    Nyckelord :Perimenopause; Menopause; Climacteric; Experience; Health Care; Perimenopause; Menopaus; Klimakteriet; Upplevelser; Vården;

    Sammanfattning : Bakgrund Perimenopaus är en period som kvinnan genomgår innan hon når menopaus, även kallat klimakteriet. Perimenopausen kan innebära många besvärliga symtom, psykiska såväl som fysiska, vilket påverkar kvinnans livskvalité. LÄS MER

  2. 2. Service quality in telemedicine : A service evaluation of Europe's largest digital healthcare provider

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Joseph Harb; [2023]
    Nyckelord :Service quality; Consumer satisfaction; Telemedicine; KRY; SERVQUAL;

    Sammanfattning : Purpose - This thesis strives to conduct a service quality evaluation of the telemedicine provider KRY to find out what factors in telemedicine service are influencing the performance the most. The research uses KRY as a reference point to find the factors in said service provider but also to help the entire industry of digital healthcare. LÄS MER

  3. 3. Synpunkter och klagomål från patient och närstående till vårdgivare via en e-tjänst : eHälsa som bidrar till kvalitetsförbättring och ökad patientsäkerhet

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medicin och optometri (MEO)

    Författare :Pernilla Turunen Olsson; [2023]
    Nyckelord :Patient complaints; patient safety; eHealth; health informatics; interpersonal skills; HCAT; Patientklagomål; patientsäkerhet; eHälsa; hälsoinformatik; bemötande; HCAT;

    Sammanfattning : Bakgrund: Nya bestämmelser för klagomålshantering togs i bruk 2018 med syfte att stärka patienternas ställning och utveckla det systematiska arbetet med patientsäkerhet. En patient kan rapportera synpunkter och klagomål direkt till sin vårdgivare som är skyldig att ta emot ärendet och utreda vad som har hänt och vidta åtgärder. LÄS MER

  4. 4. Distriktssköterskors upplevelser och erfarenheter av att vara delaktiga i bedömningen av övergång till palliativ vård i livets slutskede : En intervjustudie i hemsjukvården

    Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Omvårdnad

    Författare :Karin Broström Brandt; Katrin Tryggvadóttir; [2023]
    Nyckelord :district nurse; end of life-discussion; home care services; palliative care; qualitative interview study; brytpunktssamtal; distriktssköterska; hemsjukvård; kvalitativ intervjustudie; palliativ vård;

    Sammanfattning : Bakgrund: Att arbeta som distriktssköterska inom hemsjukvården innebär ett självständigt och ansvarsfullt arbete. Hemsjukvård innefattar bland annat att vårda svårt sjuka patienter palliativt i deras hem. Den palliativa vården fokuserar på att lindra patientens lidande och främja livskvaliteten. LÄS MER

  5. 5. Sjuksköterskors erfarenheter av vårdrelationer vid telefonrådgivning inom primärvården : En litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för vårdvetenskap (VV)

    Författare :Joanna Andersson; Ator Drammeh; [2023]
    Nyckelord :Communication; Experiences; Nurse; Nurse-Patient Relations; Primary Health Care; Telenursing; Telephone Advice Service; Erfarenheter; Kommunikation; Primärvård; Sjuksköterska; Telefonrådgivning; Vårdrelation;

    Sammanfattning : Bakgrund: Telefonrådgivning inom eHälsa är ett växande fenomen i och med en allt mer åldrande befolkning och förändringar i demografin. Primärvårdens telefonrådgivning är den första kontakten med hälso- och sjukvården dit patienten ringer för att få hjälp och stöd. LÄS MER