Avancerad sökning

Visar resultat 21 - 25 av 118 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 21. Politicians’ Instagram personas in relation to Swedish politics : A discourse analysis of personas from a gender point of view of Swedish political party leaders’ Instagram accounts

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Centrum för genusforskning (from 2013)

    Författare :Emelie Bröms; [2022]
    Nyckelord :gender performativity; persona; rhetoric; social media; Instagram; politics; party leaders; political communication; Sweden; persona; retorik; sociala medier; Instagram; partiledare; politik; politisk kommunikation; Sverige; persona; performativitet;

    Sammanfattning : This essay aims to investigate how the leaders for the Swedish parliamentary parties appear on their official Instagram accounts. By conducting a discourse analysis, looking at both text, visual images, and the combination of the two in the Instagram posts, the intention is to analyse how gender is being performed through the rhetorical concept of persona. LÄS MER

  2. 22. Ansiktsmask eller antidepressiva? : En kvalitativ innehållsanalys av Therése Lindgrens skönhetsvarumärke Indy Beauty

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Emilia Salmela; Ellen Mårtensson; [2022]
    Nyckelord :Indy Beauty; Therése Lindgren; social media; influencer marketing; skincare industry; relationship marketing; mental illness; femvertising; Indy Beauty; Therése Lindgren; sociala medier; influencer marketing; hudvårdsindustrin; relationsmarknadsföring; psykisk ohälsa; femvertising;

    Sammanfattning : Title: Facemasks or antidepressants?    The purpose of this study is to investigate how Indy Beauty communicates on their website and in their first campaign as a means of establishing customer involvement. Therése Lindgren is one of many influencers whom have created or acquired their own brand. LÄS MER

  3. 23. How to Improve Instagram Reels Engagement? An empirical investigation of content strategies

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Atika Rusy Kuncoro; [2022]
    Nyckelord :Instagram Reels; engagement; digital rhetoric; persuasive; social media; environmental organization; Social Sciences;

    Sammanfattning : Introduced in August 2020, Instagram Reels have been used as a new alternative to elevate popularity by leveraging broader viewers while ignoring the audience's status as followers. This could have a massive contribution for creators in engaging the public by infusing messages through Reels content. LÄS MER

  4. 24. Godhetsapostlar, godhetsknarkare och godhetssignalering : En analys av begreppet godhet i svensk mediediskussion 2012–2020

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Avdelningen för retorik

    Författare :Sofie Antfolk; [2022]
    Nyckelord :rhetoric; ideology; Quentin Skinner; virtue signaling; alternative media; concept analysis; essentially contested concepts; Victor Klemperer; William E. Connolly; retorik; ideologi; Quentin Skinner; godhetssignalering; alternativmedia; begreppsanalys; omstridda begrepp; Victor Klemperer; William E. Connolly;

    Sammanfattning : This master thesis explores how the use of relatively new conceptual compositions such as "virtue signaling" and "social justice warriors" can alter and/or change the original connotations of "virtue" and "social justice". The study proposes that these compositions can become carriers of ideological structures. LÄS MER

  5. 25. En bild säger mer än tusen ord : En kvalitativ studie om vad som väcker konsumenters intresse på Instagram

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Amanda Alvberg; [2022]
    Nyckelord :Visual elements; interior design images; interior design companies; Instagram; rhetoric; Visuella element; inredningsbilder; inredningsföretag; Instagram; retorik;

    Sammanfattning : Sociala medier är ett fenomen som växer sig större och blir alltmer förekommande världen över. En av de mest använda plattformarna är Instagram där människor genom bilder kan dela med sig av sin vardag och där företag får chansen att sprida sitt varumärke genom en visuell kommunikation. LÄS MER