Sökning: "sociala medier definition"
Visar resultat 21 - 25 av 74 uppsatser innehållade orden sociala medier definition.
21. Ensamhet bland ungdomar : En kvalitativ studie om professionellas syn på ensamhet bland ungdomar och deras förebyggande arbete
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HHJ, Avd. för socialt arbeteSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur ensamhet bland ungdomar beskrivs utifrån professionellas tankar och erfarenheter i arbetet med ungdomar. Vidare var avsikten att undersöka vilka faktorer som bidrar till ungdomars ensamhet utifrån professionellas syn samt vilka arbetssätt och strategier som används för att förebygga ensamhet bland ungdomar i Jönköpings län. LÄS MER
22. En kommunikativ kommun? : - Hur upplever invånarna Gävle kommuns sociala medier?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Sociala medier har blivit en stor kommunikativ del av vardagen i samhället. Information och interaktion ökar på digitala plattformar. Myndigheter kämpar med att skapa dialog med medborgare och har svårigheter med att nå ut med information till samhället genom sina informationskanaler. LÄS MER
23. "Ingen big deal" : - En undersökning i kvinnligt dejtande på Tinder
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Media- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Abstract. Uppsatsen Ingen big deal - en undersökning i kvinnligt dejtande på Tinder undersöker hur kvinnors sökande eller möten efter/med en romantisk eller sexuell partner, i samtiden kallat “dejting”, förändrats av applikationen Tinder. LÄS MER
24. Hur mycket väger en influencer?Ett Insta-gram! : En kvalitativ tolkning av influencern somentreprenör
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Det har länge talats om den mytomspunna entreprenören men i dagens samhälle har detutvecklats ett nytt fenomen; influencern. Vem är denna person och kan det finnas enkoppling gentemot den väl omtalade entreprenören? Genom en kvalitativ studie vill vi ökaförståelsen kring influencern såväl som entreprenören. LÄS MER
25. Konsten att sälja utan att ropa ”KOM OCH KÖP!” : Att genomföra content marketing på sociala medier
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Content marketing är ett fenomen som vuxit och blivit en trend, på grund av den stora tillgången av information som onlinemiljön bidragit med till företagen. Vad content marketing handlar om har visat sig bristfälligt bland forskare, då det saknas en tydlig akademisk avgränsning. LÄS MER