Sökning: "sociala medier kvinnor"
Visar resultat 16 - 20 av 456 uppsatser innehållade orden sociala medier kvinnor.
16. "OM ALLA GÖR DET ÄR DET VÄL OKEJ" En kvalitativ studie om unga kvinnors användande av och inställning till nikotinsnus
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Over recent years, there has been an increase in young women’s use of white nicotine pouches in Sweden. Statements have been made about this being a problem for public health since young people risk addiction to a harmful product. LÄS MER
17. Kvinnan, Gudinnan och naturen : En ekofeministisk undersökning av uttryckt världsbild på nyhedniska instagramkonton
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Empirisk-praktiska studier av religion och teologiSammanfattning : This is a study about an ecofeminist perspective on contemporary paganism among women on instagram. It takes off along with former studies that have researched feminist and psychological aspects of women's use of mythological figures and feminine god symbols and paganism on instagram. LÄS MER
18. Unga kvinnors erfarenheter av att söka vård vid psykisk ohälsa : En litteraturbaserad studie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Bakgrund: Psykisk ohälsa drabbade många unga vuxna och upplevdes olika, det kunde innebära tillfälliga besvär men också besvär som påverkar vardagen. Sociala medier hade både för- och nackdelar när det handlade om psykisk ohälsa. Bristande kunskap kring psykisk ohälsa ledde till stigmatisering. LÄS MER
19. En digital enkätstudie om hur sociala medier används för att söka information om hälsa, matvanor och livsmedelsval
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskapSammanfattning : Bakgrund Sociala medier har blivit en integrerad del av mångas vardagliga liv och påverkar hur människor kommunicerar, delar information samt interagerar med varandra. Det är även en plats där desinformation sprids och det är därför viktigt att förstå hur budskap som spridsvia sociala medier påverkar följarnas liv. LÄS MER
20. "Tiktok made me buy it” : En kvantitativ studie om TikToks påverkan på generation Zs attityder som konsumenter
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Denna studie har som syfte att öka förståelse för hur generation Zs attityder som konsumenter påverkas av den sociala medieplattformen TikTok. Attityder är utifrån de två använda teoretiska modellerna uppdelade i tre komponenter respektive sex faser. Baserat på tidigare relevant forskning och teorier togs det fram tre hypoteser. LÄS MER