Sökning: "storhushåll"
Visar resultat 6 - 10 av 12 uppsatser innehållade ordet storhushåll.
6. Tankar om miljöarbete - Intervjuer med kostchefer och arbetsledare i storhushåll
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskapSammanfattning : Under den senaste tiden har människans syn på omvärlden förändrats radikalt. Plötsligt är våra resurser ändliga och vår påverkan på klimat och natur större än vi någonsin kunnat ana. En del politiker uppmanar till krafttag. LÄS MER
7. KRAV på maten
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka vad KRAV vill kommunicera med sitt varumärke och hur mottagarna upplever budskapet. Vi har använt oss utav kvalitativ metod för att samla in primärdata. LÄS MER
8. Strategimodell för storhushåll - en anpassning till tjänstelogiken
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att beskriva och analysera välkända strategimodellers applikationsförmåga för de specifika förutsättningar som tjänsteföretag inom storhushåll verkar inom. Metoden som vi valt är kvalitativ och materialet som används tar sin utgångspunkt i sekundärdata i form av offentliga och institutionella källor från kända strategiforskare och branschspecialister. LÄS MER
9. En djupfryst bransch – Strategiska allianser i den svenska storhushållmarknaden
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : SYFTE: Uppsatsens syfte är att beskriva och analysera hur tillverkare av storhushållsugnar och producenter av djupfrysta livsmedel för storhushåll samarbetar för att öka värdet för den gemensamma slutkunden – storhushållet. METOD: Studien är av kvalitativ karaktär och kretsar runt djupintervjuer med nyckelpersoner inom livsmedelsbranschen och tillverkare av storhushållsugnar. LÄS MER
10. Svenska livsmedel - varför? : restaurangers, grossisters och offentlig upphandlares inställning till livsmedel från Sverige
L3-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Sammanfattning : The background of this research is that Swedish food products have hard to compete at the home market, depending on imported food products that increase more and more for every year that pass by. The ethic values LRF associate with Swedish food products, many customers have hard to put in relation with condition of foreign agriculture. LÄS MER