Sökning: "target language instruction"
Visar resultat 21 - 25 av 31 uppsatser innehållade orden target language instruction.
21. Non-native Speaker Interaction : Does it constitute a good learning situation for pupils studying English as a foreign language?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Institutionen för språkdidaktikSammanfattning : Proponents of communicative language teaching in foreign language classrooms assume that the learners will profit from interacting in the target language on meaningful topics. The present study investigated whether non-native speaker interaction constitutes a good learning situation. LÄS MER
22. Saludos en el aula de E/LE: El efecto de la instrucción explícita en la toma de consciencia pragmática
Master-uppsats, Stockholms universitet/Romanska och klassiska institutionenSammanfattning : El presente estudio se establece en el ámbito de la enseñanza de la competencia pragmática del español como lengua extranjera, más concretamente en el acto de habla expresivo del saludo. Existe una amplia variedad de estudios sobre la instrucción explícita de actos de habla en inglés, aunque el número de estudios basados en el aprendizaje de actos de habla a través de tratamientos pedagógicos en español es reducido y ninguno de ellos se centra en el saludo. LÄS MER
23. "What does drottningen heta?" : En studie om engelsklärares kommunikation vid engelskundervisning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : The aim of this study is to investigate English teachers’ communication when teaching English in grade three in Swedish schools. The investigation seeks to find out what language is, and why it is, dominant and how the proportions in the teachers’ uses of English and Swedish in time are distributed. LÄS MER
24. Informellt lärande i språkundervisningen på gymnasiet : En kvantitativ studie om språklärares användning av och attityder gentemot informellt lärande
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkulturSammanfattning : Denna uppsats undersöker gymnasiespråklärares användning av och attityder gentemot informella lärande-aktiviteter som anses främja elevers lärande och motivation. Informella lärande-aktiviteter inbegriper narrativa former, teknikstödda läromedel för interaktion med andra målspråkstalare och inkludering av autentiskt innehåll från målspråkskulturen, social interaktion samt samarbete. LÄS MER
25. Taking it to the Next Level : A Research on how to Improve Teaching English as a Foreign Language in Europe
Master-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionenSammanfattning : The primary purpose of this study is to determine how teaching English in European schools can become more effective in order to improve the quality of foreign language education and the quantity of students learning it. Currently, only the minority (38%) of European citizens possesses the ability to speak English, while its importance continues to grow. LÄS MER