Sökning: "testdeltagare"
Visar resultat 16 - 20 av 82 uppsatser innehållade ordet testdeltagare.
16. Metadieges i spel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Metadieges i spel presenterar en ny term för hur dieges kan kategoriseras i spel. En granskning har gjorts av modeller som tidigare använt begreppet dieges varpå en lucka har upptäckts. De tidigare modellerna kategoriserar inte ljud i metanarrativ när det finns två narrativa lager. LÄS MER
17. Designing an Interactive Micro-Learning Application : A New Way to Learn Thermography
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Micro-learning is a concept of small units of focused and condensed learning activities that can be performed on various devices. Micro-learning has turned out to be an effective approach to strengthen the long-term memory. LÄS MER
18. Influence of different colormaps on the perceptual interpretation of numerical values produced by a self-organizing feature map
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : To visualize important information and generating a well suited colormap to represent the features of interest in a dataset is complicated. Some colormaps provide with less accurate insights of the data. Meanwhile other colormaps can provide effectively a stronger understanding and identifcation of features in the data. LÄS MER
19. Äldre vuxnas användarupplevelse från WAI-AGE riktlinjer för navigation
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Äldre vuxna tillhör en målgrupp som har en bred inomgruppsvariation som framställs från en negativ stereotyp; en målgrupp i behov av hjälp. Samhället har förutfattade meningar att äldre vuxna är “resistenta” till teknologi med anledning av deras åldersrelaterade funktionsvariationer inom kognition och motorik. LÄS MER
20. Level up your audio! : Hur ökad komplexitet påverkar spelupplevelsen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Detta examensarbete utforskar möjligheterna att påverka spelupplevelsen med hjälp av komplexitet inom ljud och musik. En artefakt i form av ett endless runner spel har skapats där olika metoder för procedurgenererat innehåll (PCG) används för att skapa delar av spelupplevelsen. Artefakten har ökande komplexitet av ljudbilden i fokus. LÄS MER