Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Enhancing Stock Management Efficiency at Excillum AB

    Master-uppsats, KTH/Produktionsutveckling

    Författare :Clive Carvalho; [2023]
    Nyckelord :Safety Stock; Inventory Management; Stock Management; EOQ; Order Quantity; Reorder Point; Inventory Optimisation; Inventory control; MTO; Customer order time; Lead time; Demand; Säkerhetslager; Lagerhantering; Lagerhantering; EOQ; Orderkvantitet; Återbeställningspunkt; Lageroptimering; Lagerkontroll; MTO; Kundordertid; Ledtid; Efterfrågan;

    Sammanfattning : This thesis work aims to improve the stock management system of Excillum AB, a Stockholm-based company that specializes in high-performance X-ray sources. The current stock management system has limitations, resulting in gaps when managing the inventory. LÄS MER

  2. 2. Study of AI Service Providers in IT Consulting, Marketing, and Law

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Aren Hovsepyan; Kevin Johansson; [2023]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; AI; professional service firms PSFs ; AI services; IT consulting; marketing; legal services; Gioia analysis; sector-specific analysis of AI services; automation; augmentation; intermediaries; Artificiell intelligens; AI; professionella tjänsteföretag PSFs ; AI-tjänster; IT-rådgivning; marknadsföring; juridiska tjänster; Gioia analys; sektorspecifik analys av AI-tjänster; automatisering; augmentation; mellanhänder;

    Sammanfattning : This study employs a Gioia analysis to investigate the AI services offered within three distinct professional service sectors in Sweden: IT consulting, marketing, and legal services. Utilizing a list of companies from a prior KTH project and publicly accessible information, we applied a cross-sectoral Gioia analysis to systematically categorize, compare, and understand the types of AI services provided and how these offerings differ between sectors. LÄS MER

  3. 3. SMARTQUAL LITE : Assessing the Property Management’s Technological Service Quality of Office Buildings in Stockholm

    Master-uppsats, KTH/Fastighetsföretagande och finansiella system

    Författare :David Lindström; [2023]
    Nyckelord :PropTech; Smart Buildings; Smart Real Estate; Property Management; Service Quality; Customer Experience; Tenant Satisfaction; PropTech; Smarta byggnader; Smarta fastigheter Fastighetsförvaltning; Servicekvalitet; Kundupplevelse Hyresgästnöjdhet;

    Sammanfattning : This master's thesis presents the development of a conceptual model, SMARTQUAL LITE, designed to measure and evaluate the quality of services delivered by smart buildings. The purpose of this research is to provide a foundation for a comprehensive service quality model, SMARTQUAL, enabling smart building service providers to enhance their service offerings and effectively meet tenant demands. LÄS MER

  4. 4. Predictive Maintenance as a Tool for Servitization : The case of a value-added reseller in the construction equipment industry

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Max Kihlborg; Adam Lilja; [2022]
    Nyckelord :Servitization; Productivity-as-a-Service; Predictive maintenance; Industrial maintenance; Machine learning; Value-added reseller; Construction equipment industry; Tjänstefiering; Prediktivt underhåll; Industriellt underhåll; Maskininlärning; Värdeskapande återförsäljare; Anläggningmaskinsbranschen;

    Sammanfattning : The construction equipment industry has been slow to increase its level of servitization, compared to other related sectors such as the car and flight industries. The fundamental problem is the endless variants of machines and business settings that their customers operate in. LÄS MER

  5. 5. Att rida på hållbarhetsvågen: enlegitimerande boost för PR? : En kvalitativ studie om branschmönster och legitimeringar blandsvenska PR-byråer

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Wilma Reinitz Lundbergh; Kerstin Ågren; [2022]
    Nyckelord :Hållbarhet; Hållbarhetskommunikation; Kritisk diskursanalys; Legitimitet; Ny-institutionell teori; PR-byrå; Webbtexter;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka om och i så fall hur PR-byråer använder hållbarhetsdiskursen för att legitimera sina verksamheter. Det görs genom en kvalitativ textanalys där vi eftersträvar att bidra med kunskap om branschmönster och legitimeringar i svensk PR-praktik. LÄS MER