Sökning: "traditionella kanaler"

Visar resultat 31 - 35 av 79 uppsatser innehållade orden traditionella kanaler.

  1. 31. Vilken roll spelar Facebook i den lokala journalistiken? : En studie av Helsingborgs Dagblad, Lokaltidningen Helsingborg, SVT Nyheter Helsingborg och SR P4 Malmöhus

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Journalistik

    Författare :Tove Martin; Lisa Skeppstedt; [2017]
    Nyckelord :Facebook; flerkanalspublicering; nyheter; Helsingborg; lokaljournalistik; medieekologi; nyhetsvärdering; SVT; SR; Helsingborgs Dagblad; Lokaltidningen;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka skärningspunkten mellan traditionella nyhetskanaler och Facebook för att se vilken roll Facebook spelar för de lokala nyhetsaktörerna i Helsingborg. Vi har undersökt Helsingborgs Dagblad, Lokaltidningen Helsingborg, SVT Nyheter Helsingborg och SR P4 Malmöhus för att se hur deras arbetsprocess, nyhetsinnehåll och publikinteraktion påverkas av Facebook. LÄS MER

  2. 32. Konsumenters syn på trovärdighet och användbarhet av reklam på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Johanna Fesahaye; Emma Holmlund; [2017]
    Nyckelord :​Advertising on social media; Credibility; Usability; User Generated Content; Electronic-Word-of-Mouth; Influencer; Reklam på sociala medier; trovärdighet; användbarhet; User Generated Content; Electronic-Word-of-Mouth; Influencer;

    Sammanfattning : Social media is a phenomenon that has expanded fast during the recent years and has become a part of people’s everyday lives. Social media has developed to not only deal with updating others about what is happening and uploading pictures. Today social media plays a big part in marketing. LÄS MER

  3. 33. Traditionella media i en modern tid: ett ledningsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Philip Persson; Fredrik Gustavson; Henric Berntson; [2017]
    Nyckelord :TV-reklam; Print; Digital Marknadsföring; Synergieffekter; Traditionell Marknadsföring.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att ge ett ledningsperspektiv på hur de traditionella mediernas betydelse har förändrats efter senaste årens utveckling, samt att bidra till en ökad förståelse av hur en marknadsförare bör tänka när de ska välja vilka kanaler de ska marknadsföra sig i. Vår analys grundar sig på vetenskapliga artiklar samt empiriskt material från de intervjuer som vi har fört. LÄS MER

  4. 34. Avveckling av traditionella turistbyråer : En studie om hur sju kommuner i Sverige anpassar sin besöksservice till besökarna

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Susin Ariz; Leyla Swedan; [2017]
    Nyckelord :Information and communication technology; Digital interaction; Marketing; Personal interaction; Tourist information centers; Social media; Informations- och kommunikationsteknik; Digital interaktion; Marknadsföring; Personlig interaktion; Turistbyråer; Sociala medier;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur sju olika kommuner i Sverige utvecklar och anpassar sin besöksservice i allt mer digitaliserat samhälle. Studien grundar sig på en kvalitativ forskningsmetodik bestående av sju semi-strukturerade intervjuer med anställda inom respektive kommun. LÄS MER

  5. 35. Klagomål i offentlighetens ljus : En kvalitativ studie om hur företag arbetar med service recovery via sociala medier

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Ida Bosson; Carolina Liljegren; [2017]
    Nyckelord :Sociala medier; Service Recovery; Klagomål; Klagomålshantering;

    Sammanfattning : Sociala mediers framväxt och ökade användning av såväl företag som privatpersoner har ändrat förutsättningarna för bland annat interaktion, kommunikation och relationsskapande. Företag har även i allt större utsträckning börjat inse fördelarna med att använda sociala medier som en kanal för klagomål. LÄS MER