Sökning: "trovärdighet tillförlitlighet kvalitativ studie"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden trovärdighet tillförlitlighet kvalitativ studie.

  1. 1. Empatisk men opartisk : en kvalitativ studie om socialsekreterares hantering av empati och objektivitet i yrkesutövningen

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)

    Författare :Mattias Skagerud; Matilda Wheeler; [2023]
    Nyckelord :empathy; objectivity; client-oriented work; social secretary; empati; objektivitet; klientnära arbete; socialsekreterare;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur socialsekreterare hanterar de yrkesmässiga kraven på att vara både empatiska och objektiva i klientnära arbete. Målet med uppsatsen var även att ge insikt i hur empati och objektivitet används i arbetet med klienter. LÄS MER

  2. 2. Utmaningar och möjligheter ett företag kan möta vid rebranding och repositioning : En kvalitativ studie som undersöker utmaningar och verktyg företag inom finansbranschen kan använda vid rebranding och repositioning

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Alice Larsson; Alexandra Eklund; [2023]
    Nyckelord :rebranding; repositioning; financial industry; challenges; models; strategies; rebranding; repositioning; finansbranschen; utmaningar; modeller; strategier;

    Sammanfattning : Finansbranschen utmärker sig som en bransch med höga krav på tillförlitlighet och trovärdighet. En grundförutsättning för finansföretagens överlevnad är kundens fortsatta förtroende där varumärket har en avgörande roll. LÄS MER

  3. 3. Influencers trovärdighet : En kvalitativ studie om hur influencers storlek påverkar deras trovärdighet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Abdela Abdela; Jasmine Ahmed; Rumeysa Asci; [2023]
    Nyckelord :Influencer; influencer’s size; followers; credibility; social media; Ohanian’s source credibility model; Influencer; influencers storlek; följare; trovärdighet; sociala medier; Ohanians trovärdighetsmodell.;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate whether the number of followers affects an influencer's credibility using Ohanian's credibility model (1990). The study contributes to an understanding of how the size of influencers affects the followers' intake of information from influencers. LÄS MER

  4. 4. Källor och avsändares trovärdighet på Instagram : En kvalitativ studie som undersöker de unga vuxnas uppfattning om källor och avsändares trovärdighet på Instagram

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Elin Landén Landén; Anna Olsson; [2023]
    Nyckelord :Young adults; Instagram; source criticism; credibility; news; information; disinformation.; Unga vuxna; Instagram; källkritik; trovärdighet; nyheter; information; desinformation.;

    Sammanfattning : Denna undersökning har studerat hur förekomsten av nyheter, information och desinformation på Instagram påverkar unga vuxnas uppfattning om källor och avsändares trovärdighet. Syftet var att ta reda på vilken typ av källor och avsändare på Instagram unga vuxna väljer att tro på och varför. LÄS MER

  5. 5. "Att låsa upp det tysta barnet" : En kvalitativ studie om hur förskollärare bemöter och arbetar med det tysta barnet i förskolans verksamhet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Jennifer Frih; Frida Melldén; [2022]
    Nyckelord :Arbetssätt; bemötande; blyg; det individuella barnet; förskollärare; olikheter; temperament; tillbakadragen och tyst.;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att bidra med kunskap kring hur förskollärare bemöter tysta barn i förskolans verksamhet. Studien grundas på en kvalitativ ansats med utgångspunkt ur fem semistrukturerade intervjuer med förskollärare. LÄS MER