Sökning: "tv sport"

Visar resultat 16 - 20 av 70 uppsatser innehållade orden tv sport.

  1. 16. Svenska fotbollsklubbar och dess satsning på e-sporten : En kvalitativ studie om hur svenska fotbollslag på elitnivå anser sig påverka sitt varumärke genom att starta e-sportlag.

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Edwin Sazesh; Douglas Ekermark; [2018]
    Nyckelord :E-sport; Esports; Brand; Brand Equity; Brand Extension; E-sport; Varumärken; Varumärkeskapital; Varumärkesutvidgning;

    Sammanfattning : In recent years esports has evolved from strictly being a hobby of playing videos games for many to becoming a highly commercialized and professionalized sport. Nowadays, there are more unique viewers of the largest esport competitions than physical sport events like the NBA finals or the Super Bowl. LÄS MER

  2. 17. “Ibrahimović vs Svensson” : En komparativ diskursanalys av de svenska rikstidningarnas framställning av svenska fotbollsspelare med utländska respektive inhemska namn

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Lo Hägerfelth; [2018]
    Nyckelord :Journalism; media; sports; football; soccer; Sweden; racism; hegemony; national identity; framing; Journalistik; media; sport; idrott; fotboll; Sverige; rasism; hegemoni; nationell identitet; gestaltningsteori;

    Sammanfattning : In January 2018 the france tv-channel Canal Plus broadcasted a documentary where the swedish football player Zlatan Ibrahimović contributed in an interview, claiming that there is "under-cover"-racism in the swedish sports media. My purpose with this studie was to examine if that's true, if swedish media treat swedish football players with foreign names different then swedish football players with swedish names. LÄS MER

  3. 18. Hur gymnasieelevers världsbild påverkas av erfarenheter från skolans geografiundervisning, egna resande och inflytande från populärkultur

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Linn Widnemark; [2018]
    Nyckelord :geografididaktik; geografiundervisning; världsbild; resor; populärkultur;

    Sammanfattning : Undersökningens syfte är att ta reda på hur gymnasieelevernas världsbild påverkas av erfarenheterna som erhålls genom det egna resandet, skolans geografiundervisning samt populärkulturens påverkan på elevernas uppfattning av världen. Med hjälp av följande tre frågeställningar har syftet uppfyllts. LÄS MER

  4. 19. Svenska ishockeyspelares väg till professionell nivå : Vad kännetecknar framgångsrika manliga hockeyspelare i form av deltagande inom TV-pucken, U/J-landslag, studier vid Riksidrottsgymnasium – en studie med fokus på utvecklingsbana och ålderseffekt

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Joakim Jackson; Viktor Westin; [2018]
    Nyckelord :RAE; Relative Age Effect; Youth; Junior; National-team; Ice hockey; Professional Athletes; RAE; Relative Age Effect; TV-pucken; Juniorlandslag; Ungdomslandslag; Riksidrottsgymnasium; Ishockey; Proffsidrottare;

    Sammanfattning : Syfte Syftet med denna uppsats är att identifiera skillnader mellan manliga professionella svenska ishockeyspelare från säsongen 2017/2018 när det handlar om deltagande inom TV-pucken, ungdoms och juniorlandslag samt studier vid RIG. Vidare avses att undersöka Relative Age Effect (RAE) med syfte att identifiera födelsekvartal bland individerna. LÄS MER

  5. 20. Exploring viewer experience and usability of eye tracking interaction in ice hockey broadcasts

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Fredrik Spansk; [2018]
    Nyckelord :human-computer interaction; eye tracking; usability; sports; broadcasting; streaming; människa-datorinteraktion; ögonspårning; användbarhet; sport; sändning; streaming;

    Sammanfattning : Multiple media platforms today are fighting for viewer attention. Sports broadcasting companies are up against second screen platforms which keep feeding consumers with their constant push-notifications. Both The Nielsen Company and Apple predicts that television needs to get more interactive (e.g. LÄS MER