Avancerad sökning

Visar resultat 11 - 15 av 25 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 11. Sjuksköterskors attityder till eutanasi : En litteraturöversikt

    Kandidat-uppsats, Institutionen för vårdvetenskap

    Författare :Sofia Lindström; Friederike Vesper; [2019]
    Nyckelord :Euthanasia; Nurses’; Attitudes; Palliative care; Ethics; Eutanasi; Sjuksköterskor; Attityder; Palliativ vård; Etik;

    Sammanfattning : Bakgrund: Eutanasi tycks oförenligt med sjuksköterskans profession för många. Frågan om eutanasi hanteras olika beroende på ländernas lagstiftning. Sjuksköterskor möter svårt sjuka patienter och har en nyckelroll i omvårdnaden i livets slutskede. De har även sjuksköterskans etiska kod att förhålla sig till. LÄS MER

  2. 12. Produktplacering på Instagram : attityder hos ungdomar inom Generation Z

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jennie Berntsson; Nathalie Widén; [2018]
    Nyckelord :Product placement; Instagram; Opinion leader; Impact; Attitudes; Produktplacering; Instagram; Opinionsledare; Påverkan; Attityder;

    Sammanfattning : I dagens samhälle är internet något som de flesta har tillgång till. Sociala medier är en utav de aktiviteter som finns tillgängliga på internet och används som mest av ungdomar, däribland Generation Z. LÄS MER

  3. 13. Kundens kanalupplevelse : En studie om kunders upplevelse av interaktionen med detaljhandelsföretags olika kanaler

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Linda Adelin; Alice Olsson; [2018]
    Nyckelord :omni-channel customer; omni-channel; customer experience; retailing; utilitarian and hedonic values;

    Sammanfattning : Digital and mobile channels has dramatically changed the retailing environment. New technologies allow companies to integrate information between different channels, in order to create a seamless and personal shopping experience for its customers. This is termed omni-channel retail strategy. LÄS MER

  4. 14. Att köpa eller inte att köpa? En kvalitativ studie om unga mäns uppfattade motiv och trösklar till att köpa kläder på internet

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Sofia Grenholm; Emilia Axen; [2015]
    Nyckelord :e-commerce; consumer attitudes; apparel; drivers; barriers;

    Sammanfattning : The internet has become an important source of commerce in a relative short period of time, and Sweden is no exception where e-commerce sales reached 55 billion SEK in 2014 alone. Furthermore, online sales increased by 16% in 2014. Apparel is one of the categories that is said to have contributed the most to this development. LÄS MER

  5. 15. Earthlings : Considering the Status of Animals in Sweden

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för statsvetenskap (ST)

    Författare :Katarina Näslund; [2015]
    Nyckelord :Analysis of ideas; Dimensions; Utilitarianism; Animal rights; Speciesism; Animal welfare; Swedish politics; Food industry; Experimentation; Bestiality; Status; Idéanalys; Dimensioner; Utilitarism; Djurrätt; Djurvälfärd; Status;

    Sammanfattning : Animal welfare is a topic subjected to great controversy, mostly within moral philosophy. The moral issue of human behaviour is often dealt with, alongside whether nonhuman animals are eligible certain rights. LÄS MER