Sökning: "värdeskapande i e-handel"
Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade orden värdeskapande i e-handel.
1. Framgångsfaktorer för värdeskapande kundupplevelser i förköpsstadiet, med särskilt fokus på hållbarhetsaspekter, ur ett relationsperspektiv mellan en e-handlare och individuella konsumenter : En fallstudie inom deVal Sweden AB
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : E-handeln har medfört nya möjligheter för både konsumenter och e-handlare med dess tillgänglighet och breda marknad. Med en bred marknad, vilket inom e-handeln kan bli världsvid, tillkommer en hård konkurrens för e-handlare. Den hårda konkurrensen i kombination med den nuvarande inflationen utmanar e-handlare i en tuff tid. LÄS MER
2. The Role of Self-Service Technology in Enhancing Value : An Exploratory B2B Case Study from a Business Model Perspective
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : As digitalization and sustainability evolves, the environment in which businesses operate constantly change. Value perceptions shift as a result of this and become increasingly multifaceted. Businesses must therefore adapt their business models. This is an issue within B2BIT procurement processes which are object to continuous change. LÄS MER
3. Electrification of Last-Mile Transport : A Study of Charging Infrastructure and Collaborative Business Model
Master-uppsats, KTH/EnergiteknikSammanfattning : Electrification of the transport sector is an important step in reducing the global greenhouse gas (GHG) emissions. Compared to traditional internal combustion engine vehicles (ICEVs), electric vehicles (EVs) produce no tail-pipe emissions and could be coupled with responsible energy production from renewable energy sources to reduce coupled emissions of their operation. LÄS MER
4. Hållbarhet som en del av the seven rights of logistics
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur svenska konsumenter mellan 18 år och äldre förhåller sig till hållbara last mile-leveranser vid användandet av e-handel, för att med utgångspunkt i konsumenternas värdeskapande använda detta som underlag för huruvida teorin om the seven rights of logistics borde uppdateras för att inkludera ett bredare hållbarhetstänk. För att kunna undersöka detta består uppsatsens teoretiska ramverk av en presentation kring the seven rights of logistics. LÄS MER
5. Impactful Digital Transformation for Retail Employees : A Case Study
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : The rapid growth of e-commerce and omnichannel retailing is redefining the role of brick-and-mortar stores. To remain competitive, retailers should leverage digital technologies without compromising the presence of frontline workers, to meet customer expectations. LÄS MER