Sökning: "vad produkt organisation"

Visar resultat 1 - 5 av 75 uppsatser innehållade orden vad produkt organisation.

  1. 1. Vilka faktorer möjliggör digital innovation för organisationer inom techbranschen? : En studie som undersöker teori och praktik

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Moa Svan; Emilia Axelsson; [2023]
    Nyckelord :Innovation; management; innovation enablers; diversity; digital innovation; Innovation; ledarskap; innovations möjliggörare; mångfald; digital innovation;

    Sammanfattning : Innovation är inte längre endast en väg till nytta av olika slag, utan är avgörande för organisationers överlevnad. Techbranschen är en bransch som förändrar sig i rekordfart och för att kunna överleva och ha möjlighet att konkurrera i denna bransch krävs ett framgångsrikt innovationsarbete. LÄS MER

  2. 2. The barriers of circular public procurement for ICTs

    Master-uppsats, Lunds universitet/Centrum för miljö- och klimatvetenskap (CEC)

    Författare :Laila Adelson; [2023]
    Nyckelord :circularity; circular economy; circular public procurement; ICT; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : The EU procured for roughly 202000 MEUR (14% of the EU GDP) during 2021 in the public sector. The majority of these contracts are traditional, linear business model purchases. LÄS MER

  3. 3. Egen ull värmer bäst : en undersökning av organiseringen kring svensk ull

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Lovisa Andersson; [2021]
    Nyckelord :fårnäring; svensk ull; ullhantering; organisering; Leavitts öppna systemmodell; förändringsagent; Sverige;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker vilka hinder och åtgärder som finns i organiseringen kring svensk ull samt undersöker vad som behövs för att kunna skapa en gemensam organisation kring ullen. Studiens empiri baseras på intervjuer med personer som på olika sätt är kopplade till svensk ull och som representerar olika delar av ullens väg från gård till försäljning av färdig produkt. LÄS MER

  4. 4. Sustainable Decision-Making in the Fashion Industry : How to influence the fashion industry to adopt more sustainable packaging solutions

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Elin Enlund; Jennie Nilsson; [2021]
    Nyckelord :The fashion industry; sustainability; packaging; e-commerce; drivers; institutional logics; barriers; product development; decision-making; LCA; platform; B2B.; Modeindustrin; hållbarhet; förpackningar; e-handel; institutionella parametrar; barriärer; produktutveckling; beslutsfattande; plattform; B2B;

    Sammanfattning : Today, the fashion industry is responsible for 4 per cent of the global greenhouse gas emissions in the atmosphere and 20-35 per cent of the microplastics in the ocean. It is thereby a highly debated industry when it comes to environmental sustainability. LÄS MER

  5. 5. Uppfödning av svenska humlor till pollinering : Med perspektiv från aktörer: humleuppfödare, jordbrukare, offentlig sektor och akademi

    Kandidat-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknik

    Författare :Ellen Kornfeld; Rebecca Nibelius; [2021]
    Nyckelord :Bumblebee rearing; Pollination; Bombus terrestris terrestris; SWOT; Interviews; Humleuppfödning; Pollinering; Bombus terrestris terrestris; SWOT; Intervjuer;

    Sammanfattning : I dagsläget importeras omkring 4600 humlebon årligen från Europa till Sverige för att öka produktionen av grönsaker och då framförallt tomater. Sverige har i dagsläget ingen egen produktion av humlor men bolaget Svenska Humlor AB ämnar att starta en försäljning under 2021. LÄS MER