Sökning: "4P modellen"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden 4P modellen.

  1. 1. RÖKNING DÖDAR : En kvalitativ studie om konsumenternas perspektiv på avmarknadsföringen mot cigarettförsäljningen i Sverige

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Minh Nguyen; Jacqueline Ait Zaid; [2020]
    Nyckelord :stimulus-respons; avmarknadsföring; rökning; varningsbilder; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Hälsoproblemen relaterat till rökning är ett problem som kräver många liv årligen och är ett problem i Sverige, liksom många andra delar i världen. Avmarknadsföring är en av flera lösningarpå detta problem. LÄS MER

  2. 2. Förnya dig med något gammalt : - En undersökning av unga konsumenters attityder gentemot digitaliserad second hand- handel

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hanna Glas; Lydia von Lode; [2019]
    Nyckelord :Attityd; second hand; hållbarhet; konsumtion; e-handel; tricomponent attitude model; marknadsföringsmix; 4P;

    Sammanfattning : Den digitaliserade second hand-handeln är en unik marknad i det att den kombinerar nya miljömedvetna affärsmodeller med teknologiska innovationer, för att skapa en mer hållbar konsumtion. Syftet med denna uppsats är att ta reda på unga konsumenters befintliga attityder gentemot den digitaliserade second hand-handeln. LÄS MER

  3. 3. Den traditionella marknadsföringsmixen utifrån digitaliseringen : Har digitaliseringen skapat ett behov av att utveckla den traditionella marknadsföringsmixen?

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Gustaf Weinebrandt; Sara Pernbrink; [2018]
    Nyckelord :Marketingmix; 4P; Product; Place; Price; Promotion; Marketing; Marketing theory; Kotler; McCarthy; Digitalization; Social media; Relationship marketing; Gummeson; Grönroos.; Marknadsföringsmix; 4P; Produkt; Plats; Pris; Påverkan; Marknadsföring; Marknadsföringsteori; Kotler; McCarthy; Digitalisering; Sociala medier; Relationsmarknadsföring; Gummesson; Grönroos.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Marknadsföringen har under det senaste decenniet genomgått fundamentala förändringar och digitaliseringen har varit en del i den utvecklingen. Borden var först med att presentera marknadsföringsmixen som koncept på 1950-talet. LÄS MER

  4. 4. Marknadsföring i etiska företag : en fallstudie av The Smiling Group AB

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Linnea Göransdotter; Rasmus Sjögren; [2017]
    Nyckelord :Fairtrade; etiska företag; marknadsföring; marknadsföringsmix; marknadsmix; 4P-modellen; P-modellen;

    Sammanfattning : Marknadsföring är viktigt för att kommunicera hur ett företag skapar och kan leverera värde. Ett vanligt sätt för företag att marknadsföra sig är genom 4P-modellen där fokus ligger på produkt, pris, plats och påverkan. Ett annat sätt för företag att kommunicera sitt värde är genom olika märkningar. LÄS MER

  5. 5. Lean i ett medelstort livsmedelsföretag för produktionseffektivisering : hur kan Lean implementeras i ett medelstort livsmedelsföretag med syftet att skapa långsiktiga effektivitetsvinster?

    M1-uppsats, SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)

    Författare :Linus Christensson; [2017]
    Nyckelord :lean lantbruk; ledarskap; produktionseffektivisering; lean production; effektivitetsvinster;

    Sammanfattning : Lean Produktion är resultatet av den arbetsfilosofi som familjen Toyoda under 1800-talet tillämpade inom sina vävstolsfabriker och som sedan vidareutvecklades inom industrin och tjänstesektorn. Under 1940-talet grundades bilmärket Toyota, filosofin togs med in i bilindustrin och blev senare hyllat av hela världen. LÄS MER