Sökning: "Arbetsrelaterad identitet"
Visar resultat 16 - 20 av 21 uppsatser innehållade orden Arbetsrelaterad identitet.
16. Effekter av ålder och verksamhetstyp på arbetsrelaterad identitet och strävan
Kandidat-uppsats, Avdelningen för arbets- och folkhälsovetenskapSammanfattning : Studiens syfte var att undersöka om verksamhetstyp och de anställdas biologiska ålder påverkade den arbetsrelaterade identiteten och strävan. Studien genomfördes som en enkätundersökning på ett servicemanagement företag i en svensk mellanstor stad. Totalt deltog 56 personer, som bestod till 98.2% av kvinnor. LÄS MER
17. Arbetar vi för att överleva eller lever vi för att arbeta? : En antologi om arbete och arbetslöshets betydelse för livsvillkor och identitet
L3-uppsats, Institutionen för samhälls- och välfärdsstudier; Filosofiska fakultetenSammanfattning : Antologin består av tre bidrag som studerar betydelsen av arbete och arbetslöshet ur olika perspektiv. Två av de tre bidragen inriktar sig på lastbilschaufförer och privatrådgivares upplevelser av deras arbeten. Det tredje bidraget fokuserar på hur det är att vara ung och leva utan arbete, samt vilka konsekvenser det får för individen. LÄS MER
18. Personal branding för att stärka sin identitet vid rekrytering
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : I denna uppsats har vi undersökt ämnet personal branding. Inom personal branding har vi studerat hur rekryteringsföretaget ser på detta område men även vilka faktorer de tycker är viktiga för att skapa ett personal brand, samt om det är möjligt i en arbetsrelaterad situation att dra nytta av sitt personal brand och på så sätt skapa fördelar gentemot sina konkurrenter. LÄS MER
19. Index - Den nya faxen : En studie om intern kommunikation och meningsskapande på AB Lindex
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskapSammanfattning : Denna studie utgår från fältet organisationskommunikation med inriktning på intern kommunikation i förändringsprocesser. Tidigare forskning inom detta fält har huvudsakligen utgått från ett modernistiskt perspektiv som uppfattar kommunikation i förändringsprocesser som något som kan förmedlas till de passiva organisationsmedlemmarna. LÄS MER
20. Arbetsrelaterad identitet : om konstruktioner av maskulinitet och femininitet på en verkstad
Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för managementSammanfattning : Syftet med denna uppsats har varit att genom en teoretiskt informerad empirisk undersökning skapa förståelse för vad som anses maskulint/feminint bland verkstadsarbetande män samt hur dessa betydelser konstrueras. För att uppnå vårt syfte valde vi att använda en kvalitativ metod. LÄS MER