Sökning: "Budget games"

Visar resultat 6 - 10 av 21 uppsatser innehållade orden Budget games.

  1. 6. The rise of factions in games and the dynamics between them

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Andreas Tobiasson; Fredrik Nyrell; [2018]
    Nyckelord :Faction; tribalism; Communication; grouping; Identity; Faktion; tribalism; Kommunikation; gruppindelning; Identitet;

    Sammanfattning : As politics in the world becomes all the more polarized it is important to look at how and why groups and factions are formed in today's society. In addition; one of the fastest growing medias in history, that of Digital Games, only becomes more and more influential the larger the budget and the greater the market. LÄS MER

  2. 7. Lekande allvar : En designstudie ämnat för barns ekonomiska lärande

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Elpida Tatidou; Julia Petersson; [2016]
    Nyckelord :HCI; pocket money; gamification; children and economy; weakly allowance; monthly allowance; interaction design; social design; MDI; människa-data-interaktion; Barnens ekonomi; spelifiering; gamification; veckopeng och månadspeng; interaktionsdesign; social design; ekonomi design;

    Sammanfattning : Detta arbete har handlat om att få förståelse vad barn eftersöker för designfaktorer i en mobilapplikation, som ska vara ekonomiskt lärande och hjälpa barn att planera vecko-och månadspengen. Studien skulle resultera i ett designkoncept baserat på barnens egna behövande och önskade faktorer för en ekonomiskt lärande mobilapplikation. LÄS MER

  3. 8. Datorspelsbranschen - Att estimera resursbehovet för nya projektteam baserat på historiska data

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för arkiv- och datavetenskap

    Författare :Peter Kullgard; [2015]
    Nyckelord :Video-games; Human resource planning; Workforce planning; Historical data; Datorspel; Kompetensförsörjning; Personalbehov; Historiska data;

    Sammanfattning : Datorspelsbranschen är en relativt ung bransch, både jämfört med andra delarav mjukvaruindustrin och nöjesbranschen. En av de stora utmaningarnaspelutvecklare står inför är planeringen av den långsiktiga kompetensförsörjningen. LÄS MER

  4. 9. A Personalized Achievement System for Educational Games : Targeting the achievement goals of the student

    Magister-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Martin Wilhelmsson; [2013]
    Nyckelord :Achievement; Achievement system; Achievement goals; Educational Game; Motivation;

    Sammanfattning : This thesis is an interdisciplinary project based on motivation research in educational games and research on psychological achievement goals. The purpose was to present a model for a gaming achievement system that adapts to suit the player. LÄS MER

  5. 10. Digitala krigsspel i taktikutbildning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Försvarshögskolan

    Författare :Michael Skaret; [2012]
    Nyckelord :War games; Digital games; Gamebased learning; tactical plan evaluation; Krigsspel; Spel; Spelbaserat lärande; experiment; utvärdering taktiskaplaner;

    Sammanfattning : Försvarsmaktens budget blir allt mindre, detta innebär att man inte kan öva i samma omfattning med riktig ammunition och fordon. Intresset för digitala krigsspel och simulationer har därmed ökat. Men för att använda sig av spel i utbildning måste man veta hur man skall använda dem. LÄS MER