Sökning: "CRM B2B"
Visar resultat 11 - 15 av 26 uppsatser innehållade orden CRM B2B.
11. The Adoption of Sales Innovations in Swedish B2B Companies
Magister-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Sales is an essential department for organizations, it connects the products and services with the customers. The literature highlights that sales has faced a number of changes in the past years, especially with the introduction of new technologies that aim to contribute in the sales process, making it more precise and efficient. LÄS MER
12. Digitalisering av den analoga orderplaceringen : Kunders kanalval vid professionella affärsavslut genom digital plattform
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Bland dagens framgångsrika organisationer finns det en gemensam nämnare, nämligen kundnöjdhet, och dessa företag jobbar frekvent med att bygga långvariga kundrelationer. För att förstå sina kunder kan företag med hjälp av CRM ta reda på vad som påverkar kunderna positivt till att vilja bli och fortsätta att vara kunder, framförallt på den digitala marknaden. LÄS MER
13. Automotive Fleet Sales Management
M1-uppsats, Lunds universitet/ProduktionsekonomiSammanfattning : Background The Master’s Thesis Case Study Company is a premium brand automotive OEM. In the Swedish fleet car (or company car) market, the company is lagging behind its main competitors in terms of market share a fact that is not true for several other European markets. LÄS MER
14. Digital effect : En kvalitativ rapport om e-CRMs påverkan på långvariga kundrelationer inom B2B
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Frågeställning: Vilken påverkan har e-CRM, som ett stöd till relationsmarknadsföringen, på de långvariga kundrelationerna för SMF inom B2B i tjänstesektorn? Syfte: Syftet med rapporten är att beskriva och analysera vilken påverkan e-CRM har på långvariga kundrelationer. Rapporten kommer fokusera på små och medelstora företag (SMF) inom tjänstesektorn med B2B-relationer och genomförs som en fallstudie av Effect Reklambyrå AB. LÄS MER
15. The Impact of Social Media as a Customer Relationship Management Tool : A B2B Perspective
Master-uppsats, Karlstads universitet/HandelshögskolanSammanfattning : This study explores the association between the Customer Relationship Orientation of a company, their Social Media Use through Social Customer Relationship Management Capabilities, with Customer Relationship Performance in order to determine if Social Media can be used as an effective Customer Relationship Management tool in a business-to-business context. In addition, the research will explain if the company’s expectations conform to the customer’s experience. LÄS MER