Sökning: "CSR core values"
Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden CSR core values.
1. Implementering av affärskoder i medarbetarnas dagliga arbete
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : While the stakeholders’ awareness about how companies act sustainably has increased, the business code has gained greater importance. With a functioning business code in a company, it can help guide the behavior of its employees to maintain an ethical company culture. LÄS MER
2. Hållbarhet i första linjen : Om chefers förutsättningar för att arbeta med hållbarhet
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknikSammanfattning : Syftet med denna fallstudie var att undersöka vilka förutsättningar chefer har för att arbeta med hållbarhet, och identifiera vad som krävs för att cheferna ska kunna arbeta med hållbarhet. Studien genomfördes våren 2022, på det statligt ägda aktiebolaget Samhall. Metoden inspirerades av grundad teori med abduktiv ansats. LÄS MER
3. Företagsvärderingars betydelse och övertygelse : En visuell retorisk analys av H&M och Volvo Groups kommunikation gällande företagsvärderingar
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Studien analyserar H&M och Volvo Groups kommunikation gällande företagsvärderingar. Företagen verkar inom textilindustrin respektive transport- och fordonsindustrin och har genom åren fått kritik för sin negativa påverkan på hållbarhet. LÄS MER
4. FNs barnkonvention - en trojansk häst : En kvalitativ textanalys på hur FNs kriskommunikation speglar deras värderingar.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : The purpose of this paper was to examine, through a crisis communication approach, how the UN intergovernmental organization acts during a crisis and whether their strategies are in symbiosis with their core values and conventions. As the majority of crisis communication research is based on governmental or commercial organizations, there is a lack of knowledge in how intergovernmental organizations behave during a crisis. LÄS MER
5. Att tala är silver men att tiga likaså: En kvalitativ studie om konsumenters resonemang kring CSR-kommunikation inom fast fashion
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : The purpose of this paper is to examine how current and potential consumers of H&M, a fast fashion brand, interpret digital communication regarding their CSR collaboration with the organization WWF. Two brands whose operations contradict. LÄS MER