Sökning: "CSR initiatives"
Visar resultat 6 - 10 av 212 uppsatser innehållade orden CSR initiatives.
6. Role of CSR and Brand Image : A qualitative study on IKEA
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : Purpose The primary objective of this study is to make theoretical advancements and practical insights for companies aiming to strengthen enhance their brand image through the implementation of CSR initiatives.. LÄS MER
7. The Impact of Corporate Social Responsibility DiversityEquity and Inclusion efforts on Brand Image
Magister-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Abstract Date: 2023-05-30 Level: Master Thesis in Business Administration, 15 HP Institution: School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University Authors: Omar Khalafallah, Semhar Weldesylasie Title: The Impact of Corporate Social Responsibility Diversity Equity and Inclusion efforts on Brand Image. Supervisor: Rana Mostaghel Keywords: CSR, corporate social responsibility, diversity, equity and inclusion, trust, commitment, brand image. LÄS MER
8. CSR som legitimeringsstrategi : En textanalys av kommunikationen kring socialt ansvar hos Swedish Match och Japan Tobacco International
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : An organisation's survival depends on being considered legitimate through the eyes of society. Through CSR-work, organisations strive to appease stakeholders in order to reach and maintain legitimacy. In controversial industries this work is significantly harder, for such businesses often cause harm to human health, society and/or environment. LÄS MER
9. Inflytandet av Corporate Social Responsibility : En kvalitativ studie om hur företag interagerar Corporate Social Responsibility i sin marknadsföring
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : CSR-aktiviteter har blivit ett allt vanligare initiativ av företag för att kunna påverka konsumenter samt differentiera utbudet av produkter. Det är dock sällan som konsumenter blint accepterar dessa initiativ som uppriktiga handlingar och belönar inte företagen i det direkta skedet. LÄS MER
10. Hållbarhetslänkade lån - vägen till en mer hållbar fastighetsbransch : En studie om tillämpningen av hållbarhetslänkade lån och dess effekter hos svenska fastighetsbolag
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Nationalekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : The construction and real estate sector accounts for a significant part of Sweden's total greenhouse gas emissions. Swedish real estate companies play a leading role in the climate transition and represent more than half of the Swedish market for green corporate bonds. LÄS MER