Sökning: "Classroom Management"
Visar resultat 21 - 25 av 155 uppsatser innehållade orden Classroom Management.
21. Lokalsamhället som klassrum : En kvalitativ studie om SO-lärares syn på utomhuspedagogik
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Upplevelser med hjälp av kroppen och användningen av olika sinnen är betydelsefullt för människans lärande. Inlärningsprocessen kan implementeras och förstärkas genom utomhuspedagogik. LÄS MER
22. Ansiktshot i klassrummet : En mikrostudie av skarpa ansiktshot under lektionstid
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Svenska språket och genusvetenskapSammanfattning : This essay aim to examine face-threatening acts (FTA) during two lessons with a group of students in class 9 in Sweden. The purpose of the study is to identify and analyze sharp face-threatening acts, how they emerge in the classroom and whatkind of strategies the teacher uses to maintain classroom management. LÄS MER
23. The role of intercultural experience in crisis management : A qualitative study in a Swedish University
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Crisis management is a technique that has existed within organizations worldwide and is dictated by the response of leaders’ actions. In a classroom, the teacher can be referred to as an ‘educational leader’. With an emphasized work setting of the classroom, different leadership responses can be examined in a comparative analysis. LÄS MER
24. ”Hur fan kan du göra så mot min tro? Du ska få stryk!” : En kvalitativ intervjustudie om konflikt och konflikthantering i religionskunskapsklassrummet från elevernas perspektiv
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)Sammanfattning : This study explores how pupils within the religious education classroom experience conflicts as well as methods of managing them. By conducting qualitative interviews with eight different recipients from two municipalities, data has been collected that implies that religious education lessons are prone to conflict. LÄS MER
25. Studiero i den svenska skolan : En studie av lärares uppfattningar om studiero i årskurserna 6-9
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : A calm environment, conducive to learning, is one of the most basic prerequisites for good learning. This study has an important special education focus as good studies are of particular importance for students with special needs. LÄS MER