Sökning: "Customers in M A"
Visar resultat 6 - 10 av 155 uppsatser innehållade orden Customers in M A.
6. Energy-as-a-Service in the Swedish Real Estate Sector
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : In order to reach the global set sustainability goals, it is of the utmost importance that we phase out fossil fuels and reduce our total emissions. We also need to ensure that we minimize and make our energy use more efficient. In 2020, Sweden's construction and property sector accounted for approximately 34% of Sweden's total final energy use. LÄS MER
7. Fashionable & Sustainable? A case study exploring the markets contribution to the ethical consumption gap
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The primary purpose of this study is to examine how the market contributes in creating the ethical consumption gap to serve the underlying structures in which predicates and benefits from the gap. Consequently, the research seeks to add to current theoretical understanding in the field. LÄS MER
8. Riskanalys inom MRO-industrin
M1-uppsats, KTH/Hållbar produktionsutveckling (ML)Sammanfattning : MRO-industrin är en kritisk del för underhåll inom flygindustrin och arbetsprocesserna ser olika ut från företag till företag. För att kunna utföra ett så säkert och kvalitetsmässigt arbete som möjligt så är det viktigt att riskbedöma samt minimera existerande risker i operationen för att säkerställa kvalitet till kund samt säkerhet för arbetare. LÄS MER
9. Hur kundlojalitet och legitimitet påverkas av en greenwashingskandal
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turismSammanfattning : Frågeställning: Hur påverkas H&Ms kunder och dess lojalitet som följd av greenwashingskandaler, med hänsyn till deras befintliga hållbarhetssyn och hur de generellt påverkas av nyhetsmedia och social media? Hur förändrar H&M sin hållbarhetsrapportering för att stärka legitimiteten som följd av en förändrad kundlojalitet på grund av greenwashingskandal? Syfte: Syftet med studien är att beskriva och analysera kundernas lojalitet till företag till följd av en greenwashingskandal, med hänsyn till nyhetsmedia och social media samt kundernas hållbarhetssyn. Vidare undersöks om och på vilket sätt företagen förändrar deras hållbarhetsredovisning som följd av greenwashingskandalen som påverkat kundlojaliteten för att upprätthålla legitimitet. LÄS MER
10. Populating a Database to be used with an Indoor Positioning System
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Indoor Positioning System (IPS) are becoming more common in many areas such as retail, warehouses, smart facilities, and manufacturing.In recent years, Bluetooth Low Energy (BLE)-based IPS has become increasingly popular due to its low cost and low energy consumption. One of the more recent updates, Bluetooth 5. LÄS MER