Sökning: "Discourse in commercials"
Visar resultat 1 - 5 av 37 uppsatser innehållade orden Discourse in commercials.
1. Spel - en fet bonus för samhället? : Legitimering av spelande i Svenska Spels reklamserie ”Världens svenskaste spelbolag”
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Today, many people in Sweden suffer from gambling addiction, and gambling advertising is one of the contributing factors to people becoming addicted. The purpose of the study is to critically analyze how gambling advertising legitimizes gambling, in this case, Svenska Spel's commercials. LÄS MER
2. Elbilen och den gröna marknadsföringsparadoxen : En kritisk multimodal diskursanalys av elbilsreklam
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Hur bidrar reklamfilmer till att producera och reproducera klimatdiskurser i samhället? Genom att undersöka tre svenska reklamfilmer som marknadsför elbilar syftar studien till att öka förståelsen för hur reklam samspelar med allmänhetens åsikter om miljöfrågor. De aktuella bilmärkena är Kia, Volkswagen och Volvo. LÄS MER
3. Vad innebär säkerhet? : En visuell diskursanalys av Försvarsmaktens konstruktion av hot
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : The purpose of this essay has been to identify and examine how the Swedish Armed Forces (SAF) create and form potential threats through the use of television commercials. Through a method of visual discourse analysis, commercials carried out by the SAF between 2015 and 2017 have been analyzed to identify and understand how the SAF talks about security and creates potential threats. LÄS MER
4. Storytelling (In)Security
Master-uppsats, Lunds universitet/Graduate SchoolSammanfattning : For the last couple of decades the study of strategic narratives has increased in the field of international relationships, allowing for a more sociological approach. Aiming more towards viewing the storytelling and framework that is narrated by nation states and global actors. LÄS MER
5. How to Make a Narrative Fly?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : The airline industry has been heavily affected by crises that have occurred in the last years. By using the theory of brand legitimacy and storytelling, a multimodal critical discourse analysis was conducted. 2020 is a year by many seen as a paradigm shift, due to the Covid-19 pandemic. LÄS MER