Sökning: "Employer branding strategier"
Visar resultat 11 - 15 av 55 uppsatser innehållade orden Employer branding strategier.
11. “En normal arbetsgivare, sticker inte ut på något sätt”: en studie om employer branding : En kvalitativ studie om employer branding inom svensk stålindustri
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Syftet med studien var att få förståelse för hur chefer upplever arbetet med arbetsgivarvarumärket för att attrahera och behålla medarbetare trots avsaknaden av en employer branding-strategi. Employer branding är en strategi som innefattar arbetet med att attrahera och behålla medarbetare genom att marknadsföra arbetsgivarvarumärket. LÄS MER
12. Employer branding och den ökade digitaliseringen på arbetsmarknaden : En kvalitativ studie om den ökade digitaliseringens inverkan på organisationers strategier vid attrahering av personal
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Bakgrund: Ett företagsekonomiskt problem som organisationer stöter på är förändringen som sker på arbetsmarknaden i samband med den ökade digitaliseringen. Den ökade digitaliseringen har lett till att organisationer har behövt ställa om sina employer branding strategier. LÄS MER
13. Onboarding på distans - En fenomenografisk studie med utgångspunkt i organisationskultur och lärande
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/PedagogikSammanfattning : Förändringar i organisationers omvärld leder till ett behov av att ställa om och anpassa sig till de rådande omständigheterna. En sådan förändring har varit behovet av att i allt större utsträckning arbeta hemifrån till följd av de restriktioner vi har behövt förhålla oss till under stora delar av år 2020. LÄS MER
14. Ett bra avslut. : En intervjustudie om tidigare anställdas upplevelser av employer branding i ut-fasen av kompetensförsörjningsprocessen.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Denna studies syfte har varit att undersöka arbetstagares upplevelser av employer branding hos den tidigare arbetsgivaren vid avslutad anställning och efter avslutad anställning. Employer branding står för arbetet med, och utövandet av implementerade strategier för att främja arbetsgivarvarumärket. LÄS MER
15. Intern employer branding - Inser organisationer vikten av att vara en attraktiv arbetsgivare?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/PedagogikSammanfattning : Dagens samhälle är i ständig förändring och utveckling, där globalisering och teknologin har påverkat vår arbetsmarknad i stor omfattning. Som ett resultat av detta ser arbetsmarknaden annorlunda ut, en arbetstagare strävar inte endast efter de monetära belöningarna längre. LÄS MER