Sökning: "Employer branding strategies"
Visar resultat 1 - 5 av 60 uppsatser innehållade orden Employer branding strategies.
1. To what extent is sustainability valued when choosing a workplace?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : In the current competitive business environment, organizations face a formidable challenge in attracting and retaining talented employees (Das & Baruah, 2013). Offering competitive salaries, comprehensive benefits, and nurturing a supportive work environment are recognized as essential factors that job seekers increasingly emphasize in organizations, whose work culture aligns with their values (App et al. LÄS MER
2. Employer Branding incongruence : A qualitative study of the relationship between identity formation and employer branding among Gen Z in Sweden
Kandidat-uppsats, Jönköping UniversitySammanfattning : Background: Employees are the basis upon which a successful firm is built. Today, it is a talents market, and companies must prioritize their employer branding strategies and improve their employee value proposition to attract and retain the best talent. LÄS MER
3. Strategisk kompetensförsörjning : En kvalitativ studie om att vara en attraktiv & konkurrenskraftig arbetsgivare
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: Framväxten av human resource management (HRM) tog fart under 80-talet som ett svar på en ökad medvetenhet kring att medarbetarna och den kompetens de besitter har en central roll för organisationens framgång och konkurrenskraft. Utmaningen för organisationer i dagens samhälle handlar om att integrera arbetet med HRM på ett strategiskt plan med de övergripande verksamhetsmålen. LÄS MER
4. Attraktiv arbetsplats : En studie i organisatorisk utveckling
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknikSammanfattning : Studien har genomförts på en svensk organisation som står inför en branschomställning vilket innebär att rekryteringsbehovet ökar och fler medarbetare behöver anställas. Syftet med studien är att undersöka vad en attraktiv arbetsplats är, hur attraktiva arbetsplatser skapas, om det går att mäta och hur den studerade organisationen förhåller sig till det. LÄS MER
5. Employer branding : Konsten att rekrytera och behålla kompetenta medarbetare
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: För att kunna överleva på en modern konkurrensutsatt marknad som små och medelstora företag måste de ha kompetent och talangfull personal. Genom att ha ett starkt arbetsgivarvarumärke så blir det lättare att bibehålla den kompetenta personalen men även för att rekrytera nya. LÄS MER