Sökning: "Employer s attractiveness"

Visar resultat 1 - 5 av 38 uppsatser innehållade orden Employer s attractiveness.

  1. 1. Konsten att framstå som en attraktiv arbetsgivare för generation Z : En kvalitativ studie om hur arbetsgivare på en mindre ort kan framstå som attraktiv för den yngre generationen i förhållande till urbaniseringen

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Anton Stenman; Liisa Vinter; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; generation Z Gen Z ; attractive work; urbanization; Empolyer branding; Generation Z Gen Z ; urbanisering; attraktivt arbete;

    Sammanfattning : Detta arbete syftar till att få en djupare förståelse kring hur företag på en mindre ort kan attrahera morgondagens humana resurser. Med den ständiga urbaniseringen som sker i Sverige där konkurrensen om arbetskraft växer mellan större och mindre städer upptäcktes en kunskapslucka. LÄS MER

  2. 2. På den framtida arbetskraftens villkor : En kvalitativ studie av generation Z:s preferenser på arbetsmarknaden

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alice Gardell; Emelie Heino; Vilma Hägg Edelönn; [2023]
    Nyckelord :generation Z; individ - organisationsmatchning; employer branding; employer attractiveness; hygienfaktorer; IT-branschen; kompetensbrist;

    Sammanfattning : I denna studie undersöks personer med IT-kompetens i generation Z:s åsikter om viktiga egenskaper hos arbetsgivare. På grund av rådande kompetensbrist inom tekniksektorn finns det ett stort behov av att rekrytera kompetent arbetskraft. LÄS MER

  3. 3. The interplay between employer branding and place in the Swedish IT sector : Potential employees' perceptions of place as part of the employer value proposition

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Janine Gracia; [2023]
    Nyckelord :employer branding; employer value proposition; external employer branding values; location; place; place attachment;

    Sammanfattning : Purpose: To explore the interplay between employer branding and place within the Swedish IT sector. To answer the purpose of the study, two research questions have been developed. LÄS MER

  4. 4. Betydande attribut för att attrahera och behålla specialistsjuksköterskor : En kvalitativ studie om Region Dalarna

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Emelie Björk; Sandra Johansson; [2022]
    Nyckelord :attractiveness; employer brand; employer branding; employer value proposition; healthcare; HRM; management; nurse; specialist nurse; attrahera; employer brand; employer branding; employer value proposition; hälso- och sjukvård; HRM; ledarskap; sjuksköterska; specialistsjuksköterska;

    Sammanfattning : Syftet med denna kandidatuppsats är att synliggöra vilka attribut som är betydande i Region Dalarnas arbete med att attrahera och behålla specialistsjuksköterskor inom verksamheterna. Den teoretiska referensramen utgör grundläggande för tidigare forskning inom områdena Employer Brand och Employer Value Proposition (EVP). LÄS MER

  5. 5. Arbetsgivarkommunikation på sociala medier - Hur utformning av arbetsannonser påverkar mottagares attityder

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Josefin Olsson; Helena Abrahamsson; [2022]
    Nyckelord :employer branding; brand attitude; elaboration likelihood model; EmpAt-scale; organizational attractiveness; arbetsgivarvarumärke; varumärkesattityd; EmpAt-skalan; organisationsattraktivitet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Idag är det viktigare än någonsin att vara en attraktiv arbetsgivare för att attrahera spetskompetens inom områden som IT och Tech. I takt med digitaliseringen har efterfrågan blivit större än utbudet för kompetenser inom dessa områden och arbetsgivarkommunikation har blivit ett allt mer aktuellt område inom fältet strategisk kommunikation. LÄS MER