Sökning: "Gamification e-health"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Gamification e-health.
1. Spelifiering i m-hälsa
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Denna studie syftar till att bidra med en djupare förståelse kring hur användarupplevelsen av spelifierade m-hälsoapplikationer för kroniskt sjuka påverkas av icke-monetära belöningar. För att kunna göra detta har centrala områden gällande m-hälsa, spelifiering, spelelementet icke-monetära belöningar och användarupplevelse behandlats. LÄS MER
2. How Avatar Representations Impact Willingness for Health-Habit Changes
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : This study examines how adding avatars, personal visual representations of the user, on online forms impacts self-reported willingness for behavioral change, when considering health habits. Avatars are a gamification element proposed to have a positive impact on behavioral change. LÄS MER
3. En kartläggning av effekter av digitaliserade hälsofrämjande interventioner för barn med övervikt – : En litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för omvårdnadSammanfattning : Bakgrund: Övervikt innebär att onormal eller överdriven fettvävnad utgör en risk för hälsan. Barn behandlas för övervikt och fetma med e-hälsotjänster. Litteraturöversikter ger sjuksköterskor och andra vårdgivare viktig information om resultat från studier om e-hälsointerventioner mot övervikt. LÄS MER
4. Using Gamification to Improve User Experience and Health Effects in Mobile Applications
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Background. According to the World Health Organization, over 264 million people suffer from depression. A recent trend to treat and combat depression is e-health applications like Headspace with the help of mindfulness or meditation. LÄS MER