Sökning: "Hanna Alex"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Hanna Alex.
1. "Man får vilja" : En studie om barns inflytande i förskolan
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : Denna kvalitativa studie syftar till att undersöka hur förskolebarn samt förskollärare resonerar om barns inflytande i förskolan. Vi vill även undersöka vilka möjligheter och begränsningar som finns för barns inflytande och hur förskollärare förhåller sig till de gränsdragningar de gör. LÄS MER
2. “Eden to Hell in the Space of a Few Seconds” : an ecocritical and postcolonial analysis of Alex Garland’s The Beach
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : This essay analyzes the cultural concepts of wilderness, utopia, and the pastoral in relation to The Beach from ecocritical and postcolonial perspectives. Evidently, the pastoral is critical in shaping the Western idea of wilderness, and the utopistic mindset plays an equally crucial role in wilderness gazing. LÄS MER
3. En riktig snackis : En kvalitativ retorisk studie av hur två olika podcasts gestaltat COVID-19
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Studien ämnar undersöka vilka retoriska verktyg som talarna i poddprogrammen Alex och Sigges podcast och Pillowtalk med Peg och Penny använder sig av för att diskutera och gestalta COVID-19. Det studeras även hur respektive podcast förhåller sig till spridandet av fake news och desinformation. LÄS MER
4. Magnus Chase och Alex Fierro, brottet mot heteronormen : Hur Rick Riordan transformerar den fornnordiska religionen i Magnus Chase and the Gods of Asgard
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för film och litteratur (IFL)Sammanfattning : .... LÄS MER
5. Sociala mediers roll inom B2B
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Syftet med den här studien är att kartlägga hur personer med inflytande över inköp resonerar kring sin relation till leverantörer och potentialen med sociala medier i den interaktionen. Särskilt fokus ligger på problemlösning i vid mening, eftersom det är en central aspekt av kund-leverantörs-förhållandet. LÄS MER