Sökning: "Illustrated children’s books"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Illustrated children’s books.

  1. 1. Igenkänning i barnboken utifrån diskrimineringsgrunderna. : Skillnaden från då till nu

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Sabine Amar; Kim Gustavsson; [2023]
    Nyckelord :Barnlitteratur; barnböcker; illustrationer; diskrimineringsgrunder; igenkänning;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine if there is an opportunity for children to recognize themselves in illustrations in children's literature and to see whether there are changes over time. The study is based on the grounds of discrimination in the analysis. LÄS MER

  2. 2. Klimatkrisen i tre illustrerade barnböcker : En studie i hur tre illustrerade barnböcker kommunicerar med barn om klimatet

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Alma Ahnlide; [2023]
    Nyckelord :children s books; climate change; graphic design; illustration; visual communication; barnböcker; klimatförändringar; grafisk design; illustration; visuell kommunikation;

    Sammanfattning : This study aims to investigate strategies for discussing and communicating the climate crisis to children using illustrations and other visual elements in children's books. Children worry about the climate, are consumers themselves, have opportunities to influence and children are future decision makers. LÄS MER

  3. 3. En bild av döden : En innehållsanalys av hur barns sorg speglas i biderböcker

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)

    Författare :Madeleine Carlsson Outila; [2019]
    Nyckelord :Sorg; död; bilderbok; norm; anknytningsteorin;

    Sammanfattning : How is death presented in picture books? Does it matter how the characters in picture books react to grief and death? This study analyses four picture books with the intention of establishing which norms and core values are consistently reflected. The aim is to determine whether the reactions of characters to grief and death in illustrated literature are consistent with previous research findings in this field about Children’s reactions to sorrow and death. LÄS MER

  4. 4. Books vs. Technology : An exploratory study of the influence they have on children's development

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för design (DE)

    Författare :Johanna Wiethüchter; [2019]
    Nyckelord :CHILDREN’S LITERATURE; TECHNOLOGY; CHILDREN’S DEVELOPMENT; ILLUSTRATION; SOCIAL SUSTAINABILITY;

    Sammanfattning : With the rise of popularity of technological devices, less children engage in reading books. This paper investigates the influence of technology on young children and points out the advantages and disadvantages of being in contact with digital media on a regular basis. LÄS MER

  5. 5. "Det kändes i honom som när man drar upp rullgardinen en varm sommarmorgon…" Om hur känslor uttrycks i bilderböcker

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :My Emanuelsson; [2016]
    Nyckelord :barnsyn; bilderböcker; empati; förskola; genus; genussystem; grundkänslor; innehållsanalys; känslor; normer; normkritik; språk;

    Sammanfattning : Picture books are often used as an educational tool to develop childrens language and empathy. However norms in society suggest that some emotions are more acceptable than others. This caused an interest in how norms about emotions are reflected in picturebooks. The study aims to examine how emotions are expressed in Swedish picturebooks. LÄS MER