Sökning: "Inklusive learning"
Visar resultat 1 - 5 av 150 uppsatser innehållade orden Inklusive learning.
1. Measuring the Utility of Synthetic Data : An Empirical Evaluation of Population Fidelity Measures as Indicators of Synthetic Data Utility in Classification Tasks
Master-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013)Sammanfattning : In the era of data-driven decision-making and innovation, synthetic data serves as a promising tool that bridges the need for vast datasets in machine learning (ML) and the imperative necessity of data privacy. By simulating real-world data while preserving privacy, synthetic data generators have become more prevalent instruments in AI and ML development. LÄS MER
2. Undersökning av metoder för automatiserad kontinuerlig datautvinning av IoT-data för att utvinna funktioner
M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistikSammanfattning : Företaget Cake har idag inte en komplett bild över hur dess fordon används. Därför samlar företaget idag upp användardata i en förhoppning om att kunna analysera denna data för att få insikter över hur dess produkter används och vad de ska satsa på i framtiden. LÄS MER
3. A Simulation Game Approach for Improving Access to Specialized Healthcare Services in Sweden
Master-uppsats, KTH/Medicinteknik och hälsosystemSammanfattning : In Sweden, where a decentralized healthcare system is applied, all patients are registered at a primary healthcare center. To access most of the publicly funded specialized care clinics, patients need to be referred by a general physician at the primary healthcare center. LÄS MER
4. Förskollärares syn på kemi i förskolans vardag : En kvalitativ studie om hur förskollärare integrerar kemi i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitetSammanfattning : Denna studie strävar efter en djupare förståelse av förskollärares syn på kemi i förskolans vardag. Genom att tillämpa sociokulturella teorin som en teoretisk ram och genomföra kvalitativa semistrukturerade intervjuer med verksamma förskollärare, belyser resultatanalysen deras syn på att förhålla sig till naturvetenskapens alla delar, inklusive kemi. LÄS MER
5. "Om man inte vill att eleverna ska hålla på med sånt skit måste man förmedla riskerna med preparaten" : En kvalitativ studie om hur lärare i idrott och hälsa bedriver och planerar lektioner som berör droger och dopningspreparat
Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälleSammanfattning : Syfte Studien syftar till att undersöka hur idrottslärare på gymnasiet planerar och genomför undervisning om droger och dopningspreparat. Frågeställningar Vilka tillvägagångssätt använder idrottslärare när det gäller att belysa effekterna av droger och dopningspreparat? Vilka förutsättningar, hinder och möjligheter ser idrottslärare med undervisning om droger och dopningspreparat? Hur upplever idrottslärare sin ämnesdidaktiska kompetens gällande droger och dopning? Teori och metod Studien baseras på didaktisk teori i allmänhet och den didaktiska triangeln i synnerhet samt ett sociokulturellt perspektiv. LÄS MER