Sökning: "Kapferers identitetsprisma"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Kapferers identitetsprisma.

  1. 1. Cause-related Marketing - The Best A Company Can Get? : Hur Gillettes varumärkesbild påverkas av kampanjen "The Best Men Can Be"

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ella Ericsson; Sofia Söderberg; [2019]
    Nyckelord :Cause-related Marketing; CRM; Varumärkesbild; Identitetsprismat; unga vuxna konsumenter;

    Sammanfattning : Cause-related Marketing är en marknadsföringsmetod vilken har använts flitigt av företag inom olika branscher, en metod som både bemötts av hyllningar och kritik. Studier har gjorts i hur metoden påverkar ett företags varumärkesbild, men då CRM har fått en nyare skepnad fanns det en relevans i att undersöka huruvida den nyare formen av CRM påverkar varumärkesbilden. LÄS MER

  2. 2. Flaggskeppsbutiker : en studie om användningen av konceptet på massmarknaden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Agnes Hultén; Linnea Granath; [2017]
    Nyckelord :Flagship stores; Marketing; Marketing mix; Kapferer’s Brand Identity Prism; Brand identity; Brand personality; Flaggskeppsbutiker; Marknadsföring; Marknadsföringsmix; Kapferers Identitetsprisma; Varumärkesidentitet; Varumärkespersonlighet;

    Sammanfattning : The purpose of the study was to investigate how brands in the mass market use flagship stores - both from a marketing perspective and a brand perspective. We wanted to study if the brand identity affects whether a brand chooses to establish flagship stores or not. LÄS MER

  3. 3. Varumärket i allas öron : En studie om utveckling av varumärkesidentitet genom det digitala mediet podcast

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linnea Andersson; Viktoria Stärner; [2017]
    Nyckelord :Podcast; podcastsamarbete; varumärkesidentitet; identitetsprisma; beslutsprocess; formationsprocess;

    Sammanfattning : Podcast är ett format som blivit mer utbredd de senaste åren och har utvecklats till att bli en marknadsföringskanal för företag. En av Sveriges största, Alex & Sigge, förväntades omsätta upp till 15 miljoner kronor år 2016 på reklamintäkter. LÄS MER

  4. 4. Kunglig Hovleverantör som kvalitetsstämpel: : - En studie om kommunikation av kvalitetsstämplar och tilläggsmärkningar

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Fredrik Englund; Anton Hellberg; [2014]
    Nyckelord :Varumärkeskommunikation; Kvalitetsstämpel; Kunglig Hovleverantör; Gap;

    Sammanfattning : Företag som kommunicerar sitt varumärke och eventuella tilläggsmärkningar utan medvetenhet om kundens uppfattning och förväntan riskerar att förlora sina kunder till konkurrenter. Därav syftar denna kandidatuppsats till att undersöka om det finns diskrepanser i ett företags kommunikation av en kvalitetsstämpel i förhållande till kundens uppfattning och förväntningar av denna kvalitetsstämpel. LÄS MER

  5. 5. Företags sociala ansvar och deras varumärkesidentiteter : en studie kring hur tre företag använder CSR för att påverka sina varumärken

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Simone Beck-Friis; Elin Svensson; [2014]
    Nyckelord :CSR; brand image; brand identity; varumärkesidentitet; varumärke; The Body Shop; Patagonia; Max Hamburgerrestauranger; Identitetsprisma; CSR- pyramid;

    Sammanfattning : Dagens konsumenter efterfrågar i allt större utsträckning företagens engagemang gentemot miljö och samhälle. För vissa är Corporate Social Responsibility, CSR, ett krav för att konsumera en tjänst eller produkt. Verksamheter som arbetar med CSR kan stärka sina varumärken samt differentiera sig mot konkurrenterna i branschen. LÄS MER