Sökning: "Klädföretag"

Visar resultat 11 - 15 av 133 uppsatser innehållade ordet Klädföretag.

  1. 11. Kundlojalitet ur kundens perspektiv : En kvalitativ studie om vilka faktorer som påverkar kundlojaliteten

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Mohammed Salman; Dolshi Hayllie; Ranim Mashhadi; [2022]
    Nyckelord :CRM; engagemang; word of mouth; kundlojalitet; förtroende; relation.;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING  Datum: 2022-01-13 Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp  Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens universitet Författare: Dolshi Hayllie  Ranim, Mashhadi  Mohammed Salman  (000517) (920627) (960229) Titel: Kundlojalitet ur kundens perspektiv Handledare: Ulf Andersson Nyckelord: CRM, engagemang, word of mouth, kundlojalitet, förtroende, relation Frågeställning: Vilka faktorer påverkar lojalitet hos digitala klädföretag ur kundens perspektiv? Syfte: Syftet med denna studie är att öka kunskapen kring kundlojalitet och undersöka vilka faktorer som kan påverka lojalitet. Syftet är också att skapa förståelse kring hur CRM kan påverka kunders lojalitet i digitala klädföretag. LÄS MER

  2. 12. ”Vi försöker vara mer än ett vanligt klädföretag” : En kvalitativ studie om influencergrundade företag och hur de använder sig av sociala- medieplattformar i relationsbyggande syfte

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Riddi Durrani; [2022]
    Nyckelord :Influencer-based companies; social interaction; affordance; heuristic evaluation; Influencergrundade företag; social interaktion; affordance; heuristisk utvärdering;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to examinate how influencer-based companies use social-media platforms with the aim of understanding how these companies build relationships with customers through content and platform design. This has been studied with the help of a heuristic evaluation which has been complemented with the use of a content analysis. LÄS MER

  3. 13. Rapportering som verktyg för hållbarhetsarbete inom klädindustrin : En fallstudie på H&M Group:s hållbarhetsrapporter under åren 2002–2020

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Tema Miljöförändring

    Författare :Fanny Djerf; Josefine Ringdahl; [2022]
    Nyckelord :H M; H M Group; sustainability report; sustainability; environmental; socially; value chain; external; impact; the textile industry; the clothing industry; clothing company; indicators; content analysis; qualitative; H M; H M Group; hållbarhetsrapport; hållbarhet; miljö; socialt; ansvar; värdekedja; omvärld; påverkan; textilbranschen; klädbranschen; klädföretag; indikatorer; innehållsanalys; kvalitativ;

    Sammanfattning : Because of the growing pressure and expectations on companies' social and ecological responsibility from society, sustainability has become anincreasingly important aspect to integrate within companies. This study has analyzed how sustainability reporting can function as a tool for companiesto communicate their sustainability work. LÄS MER

  4. 14. Direktiv 2014/95/EU:s påverkan på rapportering av social hållbarhet

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Nora von Feilitzen; Jamie Högberg; [2021-09-13]
    Nyckelord :GRI; CSR; Transparens; EU-direktiv; Direktiv 2014 95 EU;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Direktivets krav på företag att upprätta hållbarhetsredovisning tillkom för att handskas med hållbarhetsrapporteringens brister. Denna studie vill undersöka hur direktivet påverkar den sociala hållbarhetsrapporteringen. LÄS MER

  5. 15. Hur klädföretag skapar värde för konsumenter genom varumärkesupplevelser

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Filippa Gyllensvärd; Ida Eriksen; [2021-06-28]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER