Sökning: "Klädföretag"

Visar resultat 21 - 25 av 133 uppsatser innehållade ordet Klädföretag.

  1. 21. Hållbarhetsredovisning : Jämförbarhet mellan svenska och amerikanska klädföretag samt inom respektive land

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Ellen Jonsson; Matilda Lund; Emmie Hermansson; [2021]
    Nyckelord :Sustainability reporting; Global Reporting Initiative; comparability; indicators; institutional theory; normative isomorphism; mimetic isomorphism; coercive isomorphism; legitimacy theory;

    Sammanfattning : The fashion industry is the third largest manufacturing industry in the world. Companies’ sustainability reports contain the organization's social, economic and environmental work. Comparability is a necessary principle for stakeholders to make investment decisions between companies based on their sustainability reports. LÄS MER

  2. 22. Innehållsmarknadsföring på Instagram : En kvalitativ studie om Millennials resonemang kring klädföretag.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Nelli Johansson; Emma Törnberg; Frida Möllberg; [2021]
    Nyckelord :Content marketing; Digital marketing; Millennials; Customer engagement behavior; Social media; Instagram; Brand loyalty; Innehållsmarknadsföring; Digital marknadsföring; Millenials; Instagram; Kundengagemangsbeteende; Sociala medier; Varumärkeslojalite;

    Sammanfattning : Fördelarna som kommer genom marknadsföring på sociala medier är många men företag behöver bli mer innovativa för att stå ut i mängden. Genom kommunikationen i digital marknadsföring så har integreringen mellan företag och kunder förbättrats. LÄS MER

  3. 23. Exploring the Establishment of a Local Textile Supply Chain in Italy

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Moa Skönvall; [2021]
    Nyckelord :supply chain management; local production; sustainability; textile industry; Hantering av värdekedjan; lokal produktion; hållbarhet; textilindustrin;

    Sammanfattning : Purpose - The purpose of this study was to explore what strategic decisions an Italian apparel company has made to establish a sustainable and local supply chain. Furthermore, the obstacles that have emerged during the process were examined, and what strategies that have been used to face these. LÄS MER

  4. 24. Corporate social responsibility communication in apparel retail industry

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Economics

    Författare :Natalie Saati; [2021]
    Nyckelord :apparel retail; CSR commitment; CSR communication; CSR communication strategy; CSR motives; institutional theory; legitimacy; sustainability; CSR; CSR engagemang; CSR kommunikation; CSR kommunikationsstrategier; CSR motiv; hållbarhet; institutionell teori; klädhandlare; legitimitet;

    Sammanfattning : The apparel industry is accused of being socially and environmentally irresponsible. Due to the growing awareness of the social and environmental impact caused by the apparel industry, stakeholders are increasingly vigilant and demand ethical corporate behavior. LÄS MER

  5. 25. Limitato och supply chain management En kvalitativ fallstudie om hur Limitato som är verksamma på lyxmarknaden inom modeindustrin arbetar med supply chain management.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Julia Hülphers; Lisa Öberg; [2020-07-01]
    Nyckelord :supply chain management; supply chain; modebranschen; lyxmarknad; massmarknad;

    Sammanfattning : Idag lever vi i ett samhälle där användningen av internet och kommunikationsteknik gör att snabb spridning av olika trender via sociala medier och digitala plattformar är möjlig. Modebranschen är en bransch som har påverkats mycket av detta. Genom den snabba spridningen av trender har konsumenters efterfrågan börjat bli allt mer volatil. LÄS MER