Sökning: "Kundrelationer hur de uppstår"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden Kundrelationer hur de uppstår.

  1. 1. Digitaliseringens påverkan på kundrelationer: En jämförande studie mellan banken och dess kunders perspektiv.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Bleona Iberhysaj; Yamama Mawed; [2023]
    Nyckelord :Digitalization; digital transformation; banks; customer relationship; customer satisfaction; customer loyalty and trust.; Digitalisering; digitaliserings transformation; bank; kundrelationer; kundnöjdhet; kundlojalitet och förtroende.;

    Sammanfattning : Digitaliseringsfenomenet har inneburit ett ändrat kundbeteende gällande hur kunder numera väljer att hushålla och förvalta sin ekonomi. I och med det ändrade kundbeteendet väljer banker att distribuera många av deras finansiella tjänster digitalt. LÄS MER

  2. 2. Strategier för plötsliga prisförändringar inom åkerinäringen

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jalil Ahmadi; David Löf; [2023]
    Nyckelord :Resilience; sudden price increases; B2B partnership; SET; Relationships; Strategies; Adaptation; risk management; Resiliens; plötsliga prishöjningar; B2B partnerskap; SET; Relationer; Strategier; Anpassning; riskhantering;

    Sammanfattning : Gotlands geografiska läge gör att många behöver ta sig till och från fastlandet med båt eller flyg. För åkerinäringen som kör gods till och från Gotland är färjan det enda alternativet. Destination Gotland är den enda aktör som främjar resor till och från fastlandet. LÄS MER

  3. 3. Individanpassad marknadsföring : ett hot mot konsumentens integritet

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Mahnoush Arezouvand; Rojano Sadat Rahsepar Mohammadi; [2022]
    Nyckelord :personalized advertising; privacy; privacy paradox; privacy calculus; personal data information; big data.Eshgham; Individanpassad marknadsföring; privacy paradox; privacy calculus; personal data information; big data.;

    Sammanfattning : Individanpassad marknadsföring drivs till stor del av de fördelar som den tillför till ett företags kundrelationer och marknadsföringsresultat. Idag försöker annonsörer möta kundernas förväntningar på en individuell nivå. LÄS MER

  4. 4. ”Syns du inte, finns du inte” : Eventmarknadsföring ur ett företagsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Bianka Farkas-Szabó; Johanna Ekberg; Melissa Löfman Nastefski; [2021]
    Nyckelord :Event marketing; customer relationships; brands; sponsorship; communication; experience; evaluation; Eventmarknadsföring; kundrelationer; varumärken; sponsring; kommunikation; upplevelse; utvärdering;

    Sammanfattning : Eventmarknadsföring växer som marknadsföringsform och allt fler företag har börjat inkludera denna i sin marknadsföringsstrategi. Genom interaktiv kommunikation via ett event eller en händelse ligger fokus på skapandet av kundrelationer via det fysiska mötet som ofta anses vara mycket värdefullt. LÄS MER

  5. 5. Customer relationship management effekter på intern försäljningskontroll : En kvalitativ flerfallsstudie som undersöker de effekter som uppstår vid användandet av CRM på intern försäljningskontroll

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Emanuel Hedberg; Lukas Hedberg; Jacob Widepalm; [2021]
    Nyckelord :Customer relationship management; internal sales control.; Customer relationship management; intern försäljningskontroll;

    Sammanfattning : Bakgrund: Customer Relationship Management (CRM) framkom under 1970-talet och översätts på svenska till kundrelationshantering och är en kategori av integrerade, datadrivnaprogramvarulösningar som förbättrar interaktionen och affärer med kunder. CRM-system bidrar till att hantera och upprätthålla kundrelationer. LÄS MER