Sökning: "Maria Fast"

Visar resultat 16 - 20 av 132 uppsatser innehållade orden Maria Fast.

  1. 16. Lyssningsbara bullerutredningar : Auralisering av trafikbuller för bättre tolkning av ljudnivån

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaper

    Författare :Maria-Therese Carlsen; [2021]
    Nyckelord :Auralization; noise mapping; traffic noise; Auralisering; bullerkartläggning; bullerutredning; trafikbuller;

    Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete har varit att ta fram en metod för att skapa lyssninsbart trafikbuller med datorn, så kallat auraliserat trafikbuller, att koppla till en bullerkarta. I kartan skulle det gå att lyssna på hur trafikbullret skulle låta för att ge en bättre uppfattning om vad ljudnivån och färgskalan i en traditionell bullerkartläggning betyder. LÄS MER

  2. 17. Det är något som skaver : Att kommunicera fast fashion och hållbarhet

    M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för design

    Författare :Fia-Maria Näslund; Hanna Rikner; Sigrid Näslund; [2021]
    Nyckelord :Visuell kommunikation; semiotik; hållbarhet; fast fashion; Nakd; greenwashing.;

    Sammanfattning : Rapportens syfte är att undersöka hur visuell kommunikationanvänds för att kommunicera fast fashion. Urvalet som analyserades är en del av Na-kd:s webshop. Studiens resultat visar att Na-kd på flera sätt, genom visuell kommunikation, uppmuntrar konsumenten att agera. . LÄS MER

  3. 18. Legitimitet klär av den traditionella textil- och modebranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Alvin Hernandez Enamorado; Cornelia Lind Kékesy; Maria Magnusdotter; [2021]
    Nyckelord :Legitimacy; green marketing; Instagram based marketing; attitude; credibility; environmental sustainability; Legitimitet; grön marknadsföring; instagrambaserad marknadsföring; attityd; trovärdighet; miljömässig hållbarhet;

    Sammanfattning : Syftet med denna kvalitativa rapport är att undersöka konsumenters förståelse, trovärdighet och attityd gentemot modeföretags gröna marknadsföring på Instagram. Utifrån det har vi förhoppningar om att våra resultat skall kunna bidra med insikter och kunskap om hur modeföretag kan legitimera sig på Instagram för att öka sin tillförlitlighet från ett konsumentperspektiv. LÄS MER

  4. 19. Ett språkutvecklande arbetssätt vid andraspråksinlärning : En studie om andraspråkselevers språkutveckling i årskurs 4–6

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Maria Sulaiman; Ayat Kassem; [2021]
    Nyckelord :andraspråksinlärning; förberedelseklass; modersmål som resurs; semistrukturerade intervjuer; årskurs 4–6; språkutvecklande arbetssätt; SVA-elever; SV-lärare;

    Sammanfattning : I dag är det väldigt vanligt att SVA-elever undervisas i samma grupp som SV-elever, dvs. i samma klassrum, vilket kan innebära att lärarna inte har utbildning i språkutvecklande arbetssätt för SVA-elever. Utifrån kvalitativa och kvantitativa ansatser undersökte vi språkutvecklande arbetssätt vid andraspråksinlärning i årskurs 4–6. LÄS MER

  5. 20. Incorporation of Alternative income Streams Into the Lessor’s Business Model and it’s Effects on a Building Asset Value : A Case Study on Stockholm’s Private Rental Sector

    Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Daniel Medlöv; José Maria Robles; [2021]
    Nyckelord :Digitalization; Digital platforms; Sharing economy; Value creation; Operational efficiency; User-centeredness; Service brokerage; Serviceoriented mindset; Enterprise; Digitalisering; Digitala plattformar; Delningsekonomi; Värdeskapande; Operativ Effektivitet; Användarcentrerad; Tjänstefördelning; Serviceinriktad-tänkesätt; Företag;

    Sammanfattning : Digital platforms and tools have already taken over a large part of human daily lives and with the latest pandemic of COVID-19 it is clear how these technological trends have just increased, in both intensity and complexity, across most of the different aspects that comprehend our everyday activities. For instance, people are staying more at home and people now socialize, consume and work with help of different digital tools, which in other words means that the homes’ original role is changing to a more multifaceted and integral function. LÄS MER