Sökning: "Marknadsföring Grunder"
Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden Marknadsföring Grunder.
1. Måttfull retorik : En undersökning som jämför retoriken i reklamfilmer skapade av svenska spelbolag
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Denna studie undersöker reklamfilmer producerade av två svenska spelföretag, ett statligt ägt och ett privat. Med grunder i en retorisk analys syftar studien till att undersöka ifall dessa reklamfilmer kan anses vara måttfulla sett till spellagen som stiftades 2018. LÄS MER
2. Byta bank eller stanna kvar : detta grunder bankkunder sina beslut på: En intervjustudie som undersöker vilka faktorer som ligger till grund för svenska privatkunders bankval
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Valet av bank är ett komplext köpbeslut vilket kan komma att ha påverkan på privatekonomin. Denna studie undersöker hur svenska privatkunder tänker och resonerar kring deras val av bank samt hur de upplever sina bankrelationer i frågan om kundnöjdhet. LÄS MER
3. Marknadsföring som berättigat intresse - Intresseavvägning enligt artikel 6.1 f) dataskyddsförordningen som laglig grund för riktad marknadsföring
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : Digitaliseringen har medfört en revolution av marknadsföringsindustrin där personuppgifter kommit att utgöra en värdefull tillgång. Avancerad automatisk kartläggning och bearbetning av personuppgifter har gjort det möjligt för näringsidkare att skapa träffsäker riktad marknadsföring. LÄS MER
4. Rättslig grund för behandling av personuppgifter vid direktmarknadsföring
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : Personal data has an inherent commercial value and can be seen as an asset that generates revenue and competitive advantages. It is important that individuals receive the necessary protection for their personal data so that it is not used or processed in ways that are not legally compatible. LÄS MER
5. En destinationspersonlighets uppbyggnad - Fallstudie Göteborg
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: En Destinationspersonlighets Uppbyggnad; Fallstudie Göteborg. Seminariedatum: 2015-06-04 Kurs: FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå Författare: Daniel Sepulveda, Fredric Falk, Filip Ericsson Handledare: Clara Gustafsson Syfte: Att undersöka om de funktionella attributen har en påverkan på den upplevda destinationspersonligheten med hjälp av faktoranalys. LÄS MER