Sökning: "Mediating tool"

Visar resultat 11 - 15 av 52 uppsatser innehållade orden Mediating tool.

  1. 11. “This is not a “meme”, but our and your reality right now.” : - en multimodal kritisk diskursanalys av memes som kommunikativt verktyg för historieberättande och förmedling av samhälleliga diskurser på Ukrainas officiella Twitterkonto.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Hanna Lindell; Hanna Kihlmark; [2022]
    Nyckelord :Memes; Discourse; Narrative paradigm; Narrative; CDA; MCDA; Memes; Diskurs; Narrativa paradigmet; Narrativ; CDA; MCDA;

    Sammanfattning : Is a meme just a humorous composition made to make people laugh, or does it have potential to connote something more? This became the question that gave this article life and emerged when the official Twitter account of Ukraine posted memes mid-war. In order to examine whether a meme has potential to connote something more this article studied memes with the questions RQ1: Do memes function as a multimodal tool for intermediation of narratives and societal discourses on the official Twitter account of Ukraine? RQ2: Which semiotic choices in language and visual communication mainly appear in the memes?  RQ3: How do the main semiotic choices in the memes interact with each other? RQ4: Are, for Ukraine, societal discourses and/or narratives present within the memes? Four memes were collected from the official Twitter account of Ukraine and analyzed with a multimodal critical discourse analysis. LÄS MER

  2. 12. Can algorithms translate the world? : A digital discourse analysis of Google Translate’s algorithmic agency in the translation of news reports

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Centrum för tvåspråkighetsforskning

    Författare :Luana Candido Fleury; [2022]
    Nyckelord :Algorithmic agency; translation; bilingualism; Google Translate; U.S. Capitol; critical discourse analysis; recontextualization; appraisal; ideology; Global South.;

    Sammanfattning : Google Translate’s mission is “to enable everyone, everywhere, to understand the world and express themselves across languages” (Pitman, 2021). But are algorithms capable of leading us beyond the translation of the word toward an understanding of the world? Computational linguistics research has been interested in assessing this kind of real-world effects of technology and invited other disciplines to join their effort. LÄS MER

  3. 13. Inom matematiken behöver det ena inte utesluta det andra : En intervjustudie om lärares uppfattningar av fingrar som verktyg i matematik

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Ronja Bestian; [2022]
    Nyckelord :fingers as a tool; mathematic; number sense; critical aspects; perceptions; fingrar som verktyg; matematik; taluppfattning; kritiska aspekter; uppfattningar;

    Sammanfattning : Fingrar som verktyg är ett fenomen som individer både lärare, elever och vårdnadshavare runt om i världen har skilda åsikter om. Vissa ser fingrarna som ett positivt verktyg för elevers matematiska tänkande medan andra tvekar på fingrarnas tillgång. LÄS MER

  4. 14. Boundary Stories : Exploring Storytelling as a Tool for Inter-Organizational Learning of Crisis Response Capabilities

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Jonas Herkevall; [2021]
    Nyckelord :storytelling; crisis management; organizational learning; complex adaptive systems; Covid-19; pandemic;

    Sammanfattning : Given the unique nature of crises, a key capability of the crisis response system is to facilitate adaptive response structures in relation to the circumstances of any given crisis. This thesis views the crisis response system as complex adaptive system, in which adaptive response is an emergent phenomenon that occurs through the interactions of crisis response organizations within the crisis response system. LÄS MER

  5. 15. Rytm och musik i svenskundervisningen : En kvalitativ studie om hur rytm och musik används som språkutvecklande verktyg i F-3.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/HLK, Skolnära forskning

    Författare :Jennifer Doverfors; [2021]
    Nyckelord :music; rhythm; Swedish lessons; year F-3; teachers; language development; musik; rytm; svenskundervisning; årskurs F-3; lärare; språkutveckling;

    Sammanfattning : I grundlärarutbildningen för förskoleklass och årskurs 1–3 undervisas om musikens positiva inverkan och hur musik kan användas som ett pedagogiskt verktyg i svenska. Trots detta upplever jag att musik och rytm användas enbart i gruppstärkande syfte under den verksamhetsförlagda utbildningen. LÄS MER