Sökning: "Missnöje banker"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Missnöje banker.

  1. 1. Förtroende utan fysiska möten : En kvalitativ flerfallstudie om hur förtroende hos kunder påverkas av fenomenet E-banking

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Matilda Hultberg; Sofia Nilsson; [2020]
    Nyckelord :Bank; E-banking; trust; loyalty; customer relationship; customer value; Bank; E-banking; förtroende; lojalitet; kundrelationer; kundvärde;

    Sammanfattning : Bakgrund: Banksektorn agerar inom en föränderlig miljö där digitaliseringen driver utvecklingen framåt. Ökad digitaliseringen resulterar i nya direktiv och därmed en stark utveckling av fintech-lösningar. Utvecklingen av fintech har drivit fenomenet E-banking framåt då fler människor genomför sina bankärenden online. LÄS MER

  2. 2. CSR för delade värderingar : en fallstudie av kundperspektiv hos skogs- och lantbrukskunder inom banksektorn

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Economics

    Författare :Erik Grafström; [2019]
    Nyckelord :consumer behaviour; corporate social responsibility; CSR 2.0; Hertzberg’s two-factor theory; laddering; means-end chain; Schwartz theory of fundamental values; konsumtionsbeteende; Hertzbergs tvåfaktorteori; Schwartz teori för grundläggande värderingar; socialt ansvarstagande i företag;

    Sammanfattning : Finansbranschen, vilken är en bransch beroende av relationer. Hållbarhetsarbete som innebär begränsning av social och miljömässig påverkan är idag en viktig del av företagande i många branscher. Hur hållbarhetsarbetet tas i uttryck kan skilja sig mycket även inom samma bransch. LÄS MER

  3. 3. Frontmedarbetares upplevelser och hantering av möten med kunder som uttrycker missnöje

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Elin Wickström; [2014]
    Nyckelord :frontmedarbetare; kunder; missnöje; upplevelser; emotionell reglering; coping; Social Sciences;

    Sammanfattning : Banken som jag har genomfört studien på har sedan en tid tillbaka haft problem med att kunder uttrycker missnöje över olika saker. Syftet med studien är därför att undersöka hur medarbetarna i fronten upplever och hanterar möten med kunder som på olika sätt uttrycker missnöje. LÄS MER

  4. 4. HÅLLBARHETSREDOVISNING FRÅN BANKER : Vilket intresse har företagskunder och påverkar redovisningen kundernas förtroende till banken?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Johanna Gustafsson; Rebecca Ingwall; [2012]
    Nyckelord :Hållbarhetsredovisning; bank; banker; hållbarhet; CSR; sustainability;

    Sammanfattning : Sustainability is today a current topic and companies are more or less forced to work with it even though it contradicts the historical role of companies, which is to generate a profit for shareholders. In recent years there has been a rising interest from banks to work with sustainability but research has shown a growing dissatisfaction among customers even though banks are spending a lot of money and time working with sustainability. LÄS MER

  5. 5. Missnöjeshantering i svenska banker - En fallstudie av Skandinaviska Enskilda Banken (SEB)

    Magister-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Lorenzo Díaz Zamora; [2012]
    Nyckelord :Complaint; banks; dissatisfaction; Word of Mouth; Skandinaviska Enskilda Banken SEB ; Klagomål; banker; missnöje; Word of Mouth; Skandinaviska Enskilda Banken SEB ;

    Sammanfattning : .... LÄS MER