Sökning: "Missnöje banker"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Missnöje banker.
1. Förtroende utan fysiska möten : En kvalitativ flerfallstudie om hur förtroende hos kunder påverkas av fenomenet E-banking
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Bakgrund: Banksektorn agerar inom en föränderlig miljö där digitaliseringen driver utvecklingen framåt. Ökad digitaliseringen resulterar i nya direktiv och därmed en stark utveckling av fintech-lösningar. Utvecklingen av fintech har drivit fenomenet E-banking framåt då fler människor genomför sina bankärenden online. LÄS MER
2. CSR för delade värderingar : en fallstudie av kundperspektiv hos skogs- och lantbrukskunder inom banksektorn
Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest EconomicsSammanfattning : Finansbranschen, vilken är en bransch beroende av relationer. Hållbarhetsarbete som innebär begränsning av social och miljömässig påverkan är idag en viktig del av företagande i många branscher. Hur hållbarhetsarbetet tas i uttryck kan skilja sig mycket även inom samma bransch. LÄS MER
3. Frontmedarbetares upplevelser och hantering av möten med kunder som uttrycker missnöje
Magister-uppsats, Lunds universitet/SociologiSammanfattning : Banken som jag har genomfört studien på har sedan en tid tillbaka haft problem med att kunder uttrycker missnöje över olika saker. Syftet med studien är därför att undersöka hur medarbetarna i fronten upplever och hanterar möten med kunder som på olika sätt uttrycker missnöje. LÄS MER
4. HÅLLBARHETSREDOVISNING FRÅN BANKER : Vilket intresse har företagskunder och påverkar redovisningen kundernas förtroende till banken?
Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Sustainability is today a current topic and companies are more or less forced to work with it even though it contradicts the historical role of companies, which is to generate a profit for shareholders. In recent years there has been a rising interest from banks to work with sustainability but research has shown a growing dissatisfaction among customers even though banks are spending a lot of money and time working with sustainability. LÄS MER
5. Missnöjeshantering i svenska banker - En fallstudie av Skandinaviska Enskilda Banken (SEB)
Magister-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : .... LÄS MER