Sökning: "Plattform"

Visar resultat 21 - 25 av 1689 uppsatser innehållade ordet Plattform.

  1. 21. Könsskillnader i kommunikation kring skönhetsingrepp : En kvalitativ innehållsanalys av verbala och emotionella uttryck i svenska podcasts

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Ebba Lindgren Jirdén; Malin Waclaw; [2023]
    Nyckelord :Könsskillnader; podcast; skönhetsingrepp;

    Sammanfattning : Skönhetsingrepp har blivit allt vanligare i det moderna samhället, vilket har genererat fler diskussioner och åsikter kring fenomenet. En plattform där diskussionen har fått uppsving är på det digitala radioforumet podcast. LÄS MER

  2. 22. Kreatörers acceptans av decentraliserade musikplattformar

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Informationssystem

    Författare :Isak Hedlund; Adrian Lundström Brignoli; [2023]
    Nyckelord :TAM; Creator; Web3; Blockchain; Decentralization; Music plattform; PLS-regression; Usefulness; Perceived ease of use; Perceived usefulness;

    Sammanfattning : Streaming blir dagligen en allt mer populär form av musikkonsumtion. Denna typ av medium har gjort det allt mer enkelt för individer att lyssna på musik. Diskussioner om de villkor som kreatörerna som bidrar med värde till dessa medium påpekar dock tuffa arbetsförhållanden. LÄS MER

  3. 23. Influencers och skönhetsideal :   ’’Dom är ju snygga även om deras utseende är fejk’’  

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Emilia Nordlund; Sjölén Simone; [2023]
    Nyckelord :Social media; Influencer; Cosmetic procedures; Beauty standards; Impact; Sociala medier; Influencer; Skönhetsingrepp; Skönhetsideal; Påverkan;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka och diskutera huruvida influencers påverkar människor när det kommer till skönhetsideal. Undersökningen syftar till att öka förståelsen för vilka faktorer som kan ligga bakom att personer överväger eller beslutar sig för att göra ett skönhetsingrepp. LÄS MER

  4. 24. Politisk kommunikation och sociala medier: TikTok, en politisk arena där popcornätande och öldrickande vinner

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Edvin Kenning; Hugo Östlin; [2023]
    Nyckelord :Political communication; rhetoric; personalization; populism; frontstage; backstage; third act; TikTok; Instagram; democracy; Social Sciences;

    Sammanfattning : The study aims to provide insights into political communication on social media, particularly the rise of right-wing populist parties among young voters and their connection to the theories of personification, populism, and dramaturgy. It focuses on how the Moderate Party adapts and structures its communication strategies on TikTok and Instagram in preparation for the 2022 election to engage followers. LÄS MER

  5. 25. Nationella minoriteters språk och kulturer i mediediskurser: bidrag eller hinder för en likvärdig förskola? : En kritisk diskursanalys

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Emma Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Media discourses; Sweden’s national minorities; preschool; social justice; languages and cultures; Mediediskurser; Sveriges nationella minoriteter; förskola; social rättvisa; språk och kulturer;

    Sammanfattning : År 2019 förstärktes Sveriges skollag och därmed förskolans uppdrag med att främja Sveriges nationella minoriteters språk och kulturer i förskolan (Skolverket, 2018a). Trots förstärkningen i skollagen framgår det i tidigare forskning att det förekommer kunskapsbrister i skolan, därmed även i förskolans verksamhet, kring Sveriges nationella minoriteters språk och kulturer (Rodell Olgaç, 2020). LÄS MER