Sökning: "Responsible AI"
Visar resultat 11 - 15 av 59 uppsatser innehållade orden Responsible AI.
11. Vem eller vad kan hållas straffrättsligt ansvarig för ett självkörande fordon? : En analys av gällande rätt och föreslagen lagstiftning i Sverige
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : The last decade has seen a rapid advancement in the fields of artificial intelligence (AI) and automation, with terms such as machine learning, deep learning and algorithms finding their way into everyday conversations. The usage of AI is evergrowing and present in many areas of life such as health care, financial services, and social media interactions. LÄS MER
12. När AI blir uppfinnare och människan assistent - En analys av det patenträttsliga begreppet uppfinnare
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : “We are both created and create. Why cannot our creations also create?” That was the statement of the Australian judge in the DABUS patent case. AI is a rapidly developing and often discussed aspect of society where its accelerated development makes it difficult for legislation to advance at the same rate. LÄS MER
13. The Role of Managers in Big Data Analytics
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Insights from Big Data can become sources of competitive advantage and a foundation for decision-making, leading to an extended use of such technologies in many firms’ departments. Even if it is common practice to invest in BDA, oftentimes these techniques are not exploited correctly, resulting in an unrewarded effort by companies (Dahiya, Le, Ring & Watson, 2022). LÄS MER
14. Människa vs. Maskin : En studie om Artificiell Intelligens i marknadsföringens värld.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Artificiell Intelligens, AI, har genom den senaste tidens tekniska utveckling fått en allt större roll inom marknadsföringsarbetet. Denna studie syftar till att undersöka hur ansvariga inom marknadsföring upplever att AI påverkar deras arbete samt hur ett möjligt samarbete mellan AI och människan kan se ut inom marknadsföring. LÄS MER
15. Cyber Security Risks and Opportunities of Artificial Intelligence: A Qualitative Study : How AI would form the future of cyber security
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiSammanfattning : Cybercriminals' digital threats to security are increasing, and organisations seek smarter solutions to combat them. Many organisations are using artificial intelligence (AI) to protect their assets. LÄS MER