Sökning: "Retention strategies"

Visar resultat 6 - 10 av 119 uppsatser innehållade orden Retention strategies.

  1. 6. Stay around : En kvalitativ fallstudie om hur ledare i en kunskapsintensiv organisation försöker behålla talang av Gen Y

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexander Henriksson; Otto Thorèn; [2023]
    Nyckelord :Gen Y; Kunskapsintensiva organisationer; Talent Management; Employee Retention; Employee Value Proposition;

    Sammanfattning : Gen Y (1980-1995) är en generation med förväntningar och behov, som innefattar att de i högre grad tenderar att byta arbetsplats jämfört med Gen X (1965-1980), vilket utgör en utmaning för organisationer. Studiens syfte är att beskriva och skapa en förståelse för hur ledare i en kunskapsintensiv organisation arbetar med Talent Management (TM) för att behålla talang av Gen Y. LÄS MER

  2. 7. Attraktiv arbetsplats : En studie i organisatorisk utveckling

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Tyra Mellin; Nalin Watti; [2023]
    Nyckelord :change management; commitment; continuous improvements; employer branding; great place to work; leadership; respect for people; sensemaking; total quality management; arbetsgivarvarumärke; attraktiv arbetsplats; delaktighet; förändringsledning; ledarskap; offensiv kvalitetsutveckling; respect for people; sensemaking; ständiga förbättringar;

    Sammanfattning : Studien har genomförts på en svensk organisation som står inför en branschomställning vilket innebär att rekryteringsbehovet ökar och fler medarbetare behöver anställas. Syftet med studien är att undersöka vad en attraktiv arbetsplats är, hur attraktiva arbetsplatser skapas, om det går att mäta och hur den studerade organisationen förhåller sig till det. LÄS MER

  3. 8. Buying carbon neutrality? : Corporate motives for financing carbon offsets

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaper

    Författare :Dennis Schmuck; [2023]
    Nyckelord :Carbon Offsets; Carbon Credits; Climate Change; Sustainable Development;

    Sammanfattning : Carbon offsets are often presented as a multi-beneficial way for companies to mitigate their net climate impact while contributing environmental and social benefits on a global and local scale. Critics argue it is used to avoid more meaningful alterations to a company's own operations. LÄS MER

  4. 9. Predicting Customer Churn and Customer Lifetime Value (CLV) using Machine Learning

    Master-uppsats, Lunds universitet/Matematisk statistik

    Författare :Magnus Gerde; [2023]
    Nyckelord :Churn; CLV; SVM; Logistic Regression; Linear Regression; Random Forest Model; Mathematics and Statistics;

    Sammanfattning : In an evermore competitive environment for companies and business, predictive customer behaviour models can give companies a competitive edge over its competitors. Two such important predictive behaviour models are customer churn models and customer lifetime value (CLV) models. LÄS MER

  5. 10. The effects of servicescape on customer satisfaction and possible implications on customer retention within movie theater industry

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Fareed Ahmedi; Mustafa Al Salhi; Felix Huynh; [2023]
    Nyckelord :SF Bio; Movie theaters; Cinema; Leisure Service; Servicescape; Strategic Roles of Servicescape; Three Dimensions of Servicescape; Five Servicescape Factors;

    Sammanfattning : Research questions: How does the servicescape in movie theaters, with a particular focus on SF Bio Västerås, influence customer satisfaction and retention, and what are the perceived quality and challenges associated with its implementation? Purpose: The purpose of this study is to explore how movie theaters, such as SF Bio Västerås, use servicescape to influence customer service experience. The study aims to investigate the customers' perceived quality of movie theater servicescape and its impact on customer satisfaction and retention. LÄS MER