Sökning: "Stella Brand"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Stella Brand.

  1. 1. Stella Artois - Brewing a better reputation

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Helena Abrahamsson; Bruno Dewever; Denise Vork; [2023]
    Nyckelord :Reputation Management; Issue Management; Corporate Communication; Public Relations; Crisis Management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Imagine that it is June 19th, 2007, and you work for U.K’s largest brewery, InBev. That morning, an article appeared in The Argus titled: “City Judge Condemns ‘Wife- Beater’ Booze. LÄS MER

  2. 2. "Mörka färger säljer typ knappt"

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Jessicka Roos; Hanna Vult von Steyern; [2021]
    Nyckelord :personlig varumärkning; kriskommunikation; krisrespons; Situational Crisis Communication Theory; Instagram; personal branding; crisis communication; crisis response; Social Sciences;

    Sammanfattning : Personlig varumärkning är ett koncept som innebär att varumärken och dess image till stor del identifieras med en person. Personliga varumärken kommer med stora fördelar, exempelvis att en djupare relation etableras mellan organisation och konsument, vilket kan vara svårt att uppnå för en mer opersonlig organisation. LÄS MER

  3. 3. Hur påverkas en influencers eget grundade varumärke av att influencern är med om en skandal? En kvantitativ undersökning om hur negativ publicitet påverkar varumärkets Instagram

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Mimi Costéus; Linnea Lindblom; [2021]
    Nyckelord :Influencer; Brands; Influencer brands; Instagram; Brand scandals; Brand trust; Parasocial relationships; Likes; Influencer; Varumärken; Influencers varumärken; Instagram; Varumärkes-skandaler; Varumärkes-tillit; Parasociala relationer; Gilla-markeringar;

    Sammanfattning : Influencers har idag ett stort inflytande på konsumenter vilket, till viss del, blivit avgörande för företag. Det förekommer mer frekvent att influencers även skapar egna grundade varumärken. Denna studie har utgått från fyra svenska influencers som har ett eget grundat varumärke. LÄS MER

  4. 4. Oh, look - It's coffee o'clock! : En studie om konsumentens beslutsprocess vid köp av homogena produkter, samt studiet av ett företags arbete med varumärkesstärkande aktiviteter på en homogen produktmarknad

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Stella Wolontis; Maja Jonsson; [2014]
    Nyckelord :Homogeneous products; Brand; Branding; Decision-making process; Coffee; Homogena produkter; Varumärke; Branding; Beslutsprocess; Kaffe;

    Sammanfattning : It is important, for companies operating on a homogeneous product market, to understand and adapt to customer needs. Since coffee is a homogeneous product in food retail it is vital for coffee companies to work extensively with differentiation and the fierce competition. LÄS MER

  5. 5. Branding and Gender : - How adidas communicate gender values

    Magister-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Annie Berntson; Christina Jarnemo; Minna Philipson; [2006]
    Nyckelord :Branding; gender; marketing; adidas;

    Sammanfattning : This thesis discusses how adidas differentiate their communication to reach women and make the adidas brand more appealing to females. The adidas brand has always had their main focus on sportswear for men. This has led to the brand being perceived as masculine and it makes it hard for the female consumer to identify with adidas. LÄS MER