Sökning: "Teater Marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Teater Marknadsföring.

  1. 1. Digitalisering av kulturscenen : Interaktionen mellan kulturscenen och den teknikvana generationen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Linus Steinholtz; [2019]
    Nyckelord :Konceptutveckling; UX-Design; Teknisk Design; Användarcentrerad design;

    Sammanfattning : Rapporten sammanfattar ett examensarbete inom produktutveckling för Högskoleingenjör Teknisk Design på Luleå Tekniska Universitet. Arbetet är utfört hos Osynlig AB i Sundsvall för kunden Scenkonst Västernorrland. LÄS MER

  2. 2. Om inte studenterna kommer till teatern, så får teatern komma till studenterna! : En enkät- och intervjustudie om studenternas uppfattning om Östgötateatern

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Avdelningen för historie-, turism- och medievetenskap

    Författare :Kajza Wiborn; [2015]
    Nyckelord :Student; teater; Östgötateatern; ”word of mouth”; marknadsföring; ekonomi; tid; sociala medier; hemester; staycation.;

    Sammanfattning : Det hör inte till vanligheten att studenter gör ett teaterbesök. Att semestra nära hemmet, hemestra, innebär många alternativ som konkurrerar med varandra där teatern är ett av dem. Därför behandlar denna undersökning hur studenterna på Linköpings universitet uppfattar Östgötateatern, även ur ett marknadsföringsperspektiv. LÄS MER

  3. 3. Skjut inte på Kulturtanten med hagelbössa - hon kommer ändå! En kvalitativ studie om scenkonstverksamheters externa kommunikation

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Zara Selander; Isabella Westberg; [2014-02-13]
    Nyckelord :kulturtant; klassisk musik; konsert; opera; teater; relationsmarknadsföring; publik; marknadsföring; scenkonstverksamheter; Göteborg; publikarbete; PR; public relations; kultur; scenkonst; relationsskapande kommunikation; kommunikation;

    Sammanfattning : Titel: Skjut inte på Kulturtanten med hagelbössa - hon kommer ändå! Författare: Zara Selander & Isabella Westberg Uppdragsgivare: Arts & Business Sweden AB Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG), Göteborgs universitet Termin: Höstterminen 2013 Handledare: Orla Vigsö Antal ord: 18 712 (exklusive abstract, executive summary, appendix) Syfte: Undersöka hur verksamheter inom scenkonst i Göteborg arbetar med extern kommunikation för att skapa en relation med sin publik. Samt identifiera och lyfta fram faktorer som kan inverka. LÄS MER

  4. 4. Marknadsföring enligt konstens alla regler : En fallstudie om prissättning och mervärde på Kungliga Dramatiska Teatern

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Veronica Wollmén; Amalia Krantz; [2014]
    Nyckelord :mervärde; prisdifferentiering; teater; Dramaten; förstagångsbesökare;

    Sammanfattning : En stor del av kulturen finansieras idag av statliga bidrag men detta har även medfört ett högre krav på egenfinansiering.  Teatern är beroende av sina lojala kunder men för att säkra denna grupp måste teatern locka nya besökare och få dessa att komma tillbaka. LÄS MER

  5. 5. Omaka par : En studie om ungdomars attityd till Uppsala Stadsteater

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :christoffer ahlqvist; Janya Cambronero; [2009]
    Nyckelord :Marknadsföring; ungdomar; attityd; kultur; teater;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka gymnasieungdomars attityd till teater i allmänhet ochUppsala stadsteater i synnerhet, för att försöka få en bättre bild av hur marknadsföringen motungdomar skulle kunna utformas.Det teoretiska ramverket berör attityder, och marknadsföring mot ungdomar. LÄS MER