Sökning: "Tjänstekvalitet"

Visar resultat 16 - 20 av 164 uppsatser innehållade ordet Tjänstekvalitet.

  1. 16. Tjänsteutveckling med fokus på kvalitet och feedback : Att lyckas som nystartat företag

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik; Uppsala universitet/Institutionen för teknikvetenskaper

    Författare :Fanny Wennberg; Fidelia Karnéus; [2021]
    Nyckelord :Service quality; quality; feedback; feedback loops; TQM; Knowledge management; Market orientation; Innovation; quality function deployment.; Tjänstekvalitet; kvalitet; feedback; feedbackloopar; TQM; Knowledge management; Market orientation; Innovation; kundcentrerad planering.;

    Sammanfattning : This case study was conducted in collaboration with Brito AB, which recently launched a new service, the Brito solution. It aims to find development potential for Brito AB, that find themselves in the difficult phase of asserting themselves in the market. LÄS MER

  2. 17. Tjänstekvalitet i små fraktföretag : En studie om tjänsteprocessen, förväntningar och upplevelser

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Anton Nåfält; [2021]
    Nyckelord :fraktföretag; tjänsteprocess; tjänstekvalitet; upplevelser; förväntningar;

    Sammanfattning : Fraktmarknaden är en mycket konkurrensutsatt marknad med många både stora och små företag. På fraktmarknaden blir skillnaden mellan stora och små företag större och större. Frågan studien hanterade var att skapa en större förståelse för kvalitet i tjänsteprocessen hos små fraktföretag. LÄS MER

  3. 18. Tjänstekvalité i säkerhetshöjande digitaliseringsprojekt : Fallstudier hos kunder som implementerat platsbaserad beslutsstödjande teknologi

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Gustav Nilsson; Cecilia Granberg; [2021]
    Nyckelord :Service quality; technological interaction-based services; location-based decision support technology; digital transformation; Tjänstekvalitet; teknologiska interaktionsbaserade tjänster; platsbaserad beslutsstödjande teknologi; digital transformation;

    Sammanfattning : Syfte – Denna studies syfte var att öka kunskapen om tjänstekvalitet inom branschen för platsbaserad beslutsstödjande teknologi. Det har därmed undersökts vilka förväntningar som finns på tjänsten och hur de står sig emot de faktiska upplevelserna. LÄS MER

  4. 19. Att förmedla en bostad och sitt varumärke : En kvalitativ studie om hur fastighetsmäklare förmedlar sitt personliga varumärke samt positionerar sig på den konkurrensutsatta marknaden

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Vida Gustavsson Ramnebrink; Diellza Xhemajli; [2020]
    Nyckelord :Real estate agents; quality of service; personal branding; positioning; trust; Word-of-mouth; communication.; Fastighetsmäklare; tjänstekvalitet; personligt varumärke; positionering; förtroende; Wordof-mouth; kommunikation.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur fastighetsmäklare positionerar sig på den konkurrensutsatta marknaden därefter dra en jämförelse utifrån detta. Målsättningen med denna studie är vidare att undersöka hur de valda fastighetsmäklarna arbetar med service och tjänstekvalitet utifrån sitt personliga varumärke. LÄS MER

  5. 20. Erbjuder fastighetsbolag ett utökat servicekoncept?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Rebecca Collstam; Hanna Stegrud; [2020]
    Nyckelord :Real estate; Service;

    Sammanfattning : I takt med att fastighetsbranschen blir mer kundorienterad ökar möjligheten för fastighetsbolag att utöka sitt tjänsteerbjudande för att möta kunders behov. Denna studie strävar efter att undersöka om fastighetsbolag i Malmö erbjuder tilläggstjänster utöver kärntjänsten vid uthyrning av lokaler. LÄS MER