Sökning: "Vad är Ads inom IT"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Vad är Ads inom IT.

  1. 1. Robust Safe Control for Automated Driving Systems With Perception Uncertainties

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Yan Feng Yu; [2022]
    Nyckelord :Adaptive cruise control; Autonomous Driving System; Control barrier function; Cyber-physical systems; Measurement uncertainties; Model predictive control; Kalman filter; Adaptiv farthållare; Autonoma körsystem; Kontrollbarriärfunktion; Cyberfysiska system; Mätstörning; Modellförutsägande styrning;

    Sammanfattning : Autonomous Driving Systems (ADS), a subcategory of Cyber-Physical Systems (CPS) are becoming increasingly popular with ubiquitous deployment. They provide advanced operational functions for perception and control, but this also raises the question of their safety capability. LÄS MER

  2. 2. Acceptable Ads guidelines, its effect on user experience and ad-noticeability

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Joel Weidenmark; [2020]
    Nyckelord :Acceptable Ads; Ad-noticeability; Ad-irritation;

    Sammanfattning : The Acceptable Ads Standard is a set of guidelines developed by the biggest ad-blocker company AdBlock Plus as an attempt to alleviate the largest need for ad-blocking programs; ads being annoying, irrelevant, and too intrusive. The guidelines inflict rules regarding how ads can be presented in order to be acceptable, thereby not disturbing the consumer. LÄS MER

  3. 3. Vem är jag på Tinder? -En kvalitativ studie om svenska ungdomars uppfattningar om självrepresentation på dejtingsajten Tinder ur ett genusperspektiv

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Ida Olofsson; Julia Stefansdottir; [2020]
    Nyckelord :Gender; online-dating; poststructural feminism; profile; self-representation; social; Genus; online-dejting; poststrukturalistisk feminism; profil; självrepresentation;

    Sammanfattning : Dejtingmarknaden för ungdomar idag kan ske likaväl genom ett fysiskt möte ute på krogen som genom en spontan “gillning” via en app. Vi människor utvecklar metoder för att presentera oss på det mest attraktiva sättet för potentiella partners oavsett om det handlar om att redigera en bild eller stå framför spegeln i timmar. LÄS MER

  4. 4. I ögat av en firestorm- en netnografisk studie om svenska parakrisers dynamik

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Johanna Dovander; Lovisa Bergström; [2019]
    Nyckelord :strategic communication; crisis communication; public relations; paracrisis; firestorm; social media; crisis management; moral cultures; victimhood culture; strategisk kommunikation; kriskommunikation; parakris; sociala medier; krishantering; moralkulturer; offerkultur; Social Sciences;

    Sammanfattning : In Sweden, we increasingly face headlines where organizations are accused of inappropriate statements, offending ads and unethical actions. These firestorms, which emerge without any warnings, cause major challenges for organizations’ marketing communication. LÄS MER

  5. 5. Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge: Hur attityden gentemot reklambilder kan påverkas av choklad

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Isabel Holm Sonesson; Emelie Andersson; [2019]
    Nyckelord :marknadsföring; belöningar; kundomdömen; attityder; choklad; Social Sciences;

    Sammanfattning : Inom marknadsföring är det en ständig kamp att framställa varumärken som det bästa där det är vanligt att locka med diverse gåvor och belöningar för att försöka få lojala kunder. Syftet med studien var att undersöka om en belöning (choklad) kunde påverka studenters attityd gentemot designen på olika reklambilder. LÄS MER