Sökning: "Varumärkeskännedom"

Visar resultat 21 - 25 av 102 uppsatser innehållade ordet Varumärkeskännedom.

  1. 21. Modern marknadsföring i en utav Sveriges äldsta branscher : En kvalitativ studie om hur livsmedelsföretag stärker sin varumärkeskännedom med influencer marketing

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Felicia Jarl; Maja Åfeldt; [2021]
    Nyckelord :Influencer marketing; target group; brand awareness; Influencer marketing; målgrupp; varumärkeskännedom;

    Sammanfattning : In today's society, influencers have grown and become much more common, thus marketing insocial media has increased drastically. Many companies today have influencer marketing aspart of their marketing strategy. With the help of influencer marketing, companies can increasetheir reach in campaigns and thus increase their brand awareness. LÄS MER

  2. 22. Små lokala företag och sociala medier : En kvalitativ studie av små lokala företags användning av sociala medier för att gynna varumärkets brand equity

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Maja Helsing; Julia Strid; [2021]
    Nyckelord :CBBE; Social media marketing; SME; Local business; Customer relationship; CBBE; Sociala medier marknadsföring; Små företag; Lokala företag; Kundrelation;

    Sammanfattning : Titel: Små lokala företag och sociala medier -En kvalitativ studie av små lokala företags användning av sociala medier för att gynna varumärkets brand equity Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. Författare: Maja Helsing och Julia Strid Handledare: Peter Ek Datum: 2021 – juni  Syfte: Syftet med denna uppsats var att utveckla kunskapen kring hur små lokala företag kan förbättra deras egen brand equity genom att använda sociala medier. LÄS MER

  3. 23. Fatta Galoppen - Syns du inte, finns du inte! : En kvalitativ fallstudie om hur en sportorganisation kan skapa ett starkare varumärke.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Louise Arnshed; [2021]
    Nyckelord :Brand associations; brand awareness; brand equity; brand identity; brand image; integrated brand communications; Integrerad varumärkeskommunikation; varumärkesassociationer; varumärkesidentitet; varumärkesimage; varumärkeskapital; varumärkeskännedom;

    Sammanfattning : Problembakgrund: Sportorganisationer, lag och atleter har allt mer börjat ses som varumärken. Precis som att ett varumärke anses vara den absolut mest värdefulla tillgången för ett företag, är det en minst lika värdefull tillgång för sportorganisationer. LÄS MER

  4. 24. Varumärken på den digitala vårdmarknaden : En kvantitativ studie om hur de digitala vårdgivarnas varumärken i Sverige uppfattas av konsumenterna

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Adam Nilsson; Mingshi Huang; [2021]
    Nyckelord :Digital healthcare; customer-based brand equity; attityd; brand personality; brand; trust; Doktor.se; Doktor24; Kry; Min Doktor; 1177 Vårdguiden; Digital vård; kundbaserat varumärkeskapital; attityd; varumärkespersonlighet; varumärke; förtroende; Doktor.se; Doktor24; Kry; Min Doktor; 1177 Vårdguiden;

    Sammanfattning : Digital healthcare is a relatively new market which brings along some challenges. The transfer from a traditional physical healthcare with its natural trustworthiness and reliability for the consumers to a digital space is a major challenge. LÄS MER

  5. 25. Marknadsföringsaktiviteter på sociala medier : En undersökande studie om varumärkeskännedom bland konsumenter inom generation X

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Caroline Pivré; Mimmi Roos; [2021]
    Nyckelord :Brand awareness; marketing activities on social media; traditional marketing activities and adaptation to a segment.; Varumärkeskännedom; marknadsföringsaktiviteter på sociala medier; traditionella marknadsföringsaktiviteter och anpassning till ett segment.;

    Sammanfattning : Sammanfattning   Titel: Marknadsföringsaktiviteter på sociala medier – En undersökande studie om varumärkeskännedom bland konsumenter inom generation X   Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) inom företagsekonomi   Författare: Caroline Pivré och Mimmi Roos   Handledare: Anna Ljung   Datum: 2021 - januari   Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka om marknadsföringsaktiviteter på sociala medier leder till ökad varumärkeskännedom bland konsumenter som tillhör generation X.    Metod: En kvantitativ metod med en deduktiv ansats tillämpades. LÄS MER