Sökning: "Workplace learning"
Visar resultat 36 - 40 av 331 uppsatser innehållade orden Workplace learning.
36. Att hitta sitt sätt att göra rätt : Notariers lärande i det dagliga arbetet på tingsrätt
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Pedagogical leadership studies how to facilitate learning, mostly in Education and from the perspective of the principal being the pedagogical leader. One context somewhere in between Education and workplace learning is the two-year training as a law clerk in the Swedish court system. LÄS MER
37. INTRODUKTION AV NYANSTÄLLDA : En kvalitativ studie om hur introduktion kan påverka nyanställdas lärande och vilja att stanna inom ett stort energiföretag
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : .... LÄS MER
38. “Att vara mellanchef är en del av min livsstil” : En intervjustudie om hur mellanchefers work-life balance och informella lärande påverkar varandra
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : In today's job market, but also in society in general, there is a discussion about the importance of having a good balance between work and private life, to minimize negative stress and sick leave. Middle managers are often highlighted as being exposed to these issues. LÄS MER
39. Sjuksköterskors upplevelser av att använda motiverande samtal : En litteraturöversikt
Kandidat-uppsats, Röda Korsets HögskolaSammanfattning : Bakgrund: Livsstilsrelaterade sjukdomar är en växande orsak till sjuklighet och förtida dödsfall globalt. I sjukvården sker prevention av livsstilsrelaterad ohälsa ofta i form av rådgivande samtal och stöd till hälsosamma levnadsvanor. LÄS MER
40. VIRTUAL ONBOARDING TRAINING FOR NEWCOMERS’ LEARNING OF REMOTE WORKING TOOLS
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : Purpose: The overall purpose of this study is to understand newcomers’ learning of remote working tools concerning their adaptation to virtual teams and how virtual onboarding training can support them. Newcomers here are newly joined members of a workplace, and virtual teams are organisations operated by geographically distributed people relying on information and communication technologies. LÄS MER