Sökning: "active consumer"

Visar resultat 1 - 5 av 213 uppsatser innehållade orden active consumer.

  1. 1. KOMMODIFIERING AV KROPPSAKTIVISMEN. En kvantitativ och etnografisk innehållsanalys av svenska kroppsaktivsters innehåll på Instagram

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Clara Nicklasson; [2024-03-04]
    Nyckelord :Kommodifiering; kroppsaktivism; influencers; influencer marketing; Instagram; postfeminism; nyliberalism;

    Sammanfattning : Throughout the history, women have been exposed to and affected by normative ideals concerning their appearance and body-size. As an opposition to this, certain political movements have evolved and grown, like body- and fat activism, to challenge the current destructive ideals. LÄS MER

  2. 2. “LIVE, BREATHE, TESLA” : En kvalitativ studie om gemenskap och kundlojalitet i Teslas svenska Facebook-community

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Shajan Bakir; Joel Arvid Olai; [2024]
    Nyckelord :brand community; customer loyalty; Tesla; Facebook;

    Sammanfattning : The primary objective of the research was to examine the motivations behind members’ participation in Tesla’s online community on Facebook and explore how member interaction influences engagement and loyalty towards Tesla. The emergence of new technologies has intensified the complexity of understanding user behaviors. LÄS MER

  3. 3. Domstolens roll i konsumentmål : Ett EU-rättsligt perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Lisa Hedbäck; [2023]
    Nyckelord :europarätt; konsumenträtt; processrätt; civilprocess; civilprocessrätt; domstolens roll; domstol; konsumentmål; ex officio; materiell processledning; processledning; duarte hueros; konsumenttvist;

    Sammanfattning : The overall purpose of the thesis is to examine whether Swedish courts can fulfill the role that EU law attributes them in consumer disputes. To achieve the purpose, the thesis will be based on the following main question: Is the Swedish civil procedural system compatible with the obligations that EU law places on national courts in terms of ex officio action and direction of proceedings in consumer disputes?  Consumer legislation is often built on the idea that the consumer is in a weaker position in relation to the trader. LÄS MER

  4. 4. Konsumentattityder gentemot klädjätten H&M och dess hållbarhetsarbete : En kvantitativ studie på svenska konsumenter

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Olivia Pihl; Edwin Kallur; [2023]
    Nyckelord :Sustainability; consumer attitudes; greenwashing; transparency; fast fashion; green marketing; Hållbarhet; konsumentattityder; greenwashing; transparens; fast fashion; grön marknadsföring;

    Sammanfattning : Denna studie har som syfte att undersöka hur konsumenter upplever klädföretaget H&M:s hållbarhetsarbete och vilka attityder som konsumenterna har gentemot företaget. Detta för att kunna skapa en ökad förståelse och kunskap kring hur hållbarhetsarbete kan påverka konsumentattityder. LÄS MER

  5. 5. Reaching Your Destination: A Qualitative Study on Ridesharing as a Solution for First and Last-Mile Transportation Challenges

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Guillermo Berrojo Romeyro Mascarenhas; Joost Krämer; [2023]
    Nyckelord :Ridesharing; First Mile; Last Mile; Sustainable Urban Mobility; Urban Transportation; Innovation Management; Business Model Innovation; Business and Economics;

    Sammanfattning : The study aims to explore the increasingly relevant and theoretically underexplored field of ridesharing as a solution for first and last-mile transportation, its success factors and challenges, as well as the process of integrating ridesharing into a public transport network. It utilizes a business model innovation framework as the theoretical basis to explore success factors as well as challenges when operating and setting up a ridesharing service. LÄS MER