Sökning: "after-school care center"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden after-school care center.
1. Fysisk beröring : strategier för att skapa kontakt och trygghet i fritidshemmet mellan lärare och elev
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Den fysiska beröringen sker dagligen i det pedagogiska arbetet i fritidshemmet utan att vi pratar om det. Det sker närsomhelst i olika situationer såsom tröstning, uppmuntran eller konflikt. LÄS MER
2. Strategier och metoder för inkludering av elever med NPF i fritidshemmet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur personal i fritidshem utformar undervisningen för elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. För att kunna förstå varför undervisningen utformas på ett visst sätt används ett barndomssociologiskt perspektiv där vår syn placeras på eleverna och sätter deras villkor i centrum. LÄS MER
3. "Jag kan ju inte leka med Barbie! Det är ju bara för tjejer." : En vetenskaplig essä om fritidshemslärarens bemötande av eleverna. Sett ur ett genusperspektiv.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : Abstract "I can't play with Barbie! It is just for girls." is a scientific essay that is based on a story, in which I portrayed a self-perceived dilemma. LÄS MER
4. Uppdrag och ansvarsområde ur förstelärare i fritidshems perspektiv
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Since 2013, state grants have been paid to pre-service teachers to teachers in pre-school classes, compulsory schools, upper secondary schools and municipal adult education. Leisure educators had not been granted pre-service teacher positions with state grants, however municipalities had invested in pre-service teacher positions for leisure educators with municipal grants. LÄS MER
5. ”Får ens killar måla sina naglar?” : En vetenskaplig essä om vikten av genusmedvetenhet i fritidsverksamhetens planering
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : “Can even boys paint their nails?”, is a scientific essay on the importance of gender awareness in the after school activities planning. The purpose of this text is to increase self awareness of gender norms, to reach enough knowledge and get supportive tools for effective action against discriminating gender norms in the after school center. LÄS MER